Predsjednik Uprave Hrvatske poštanske banke (HPB) Tomislav Vuić u srijedu je na novinskoj konferenciji izjavio da je bančina neto dobit od 123,5 milijuna kuna za prvo polugodište ove godine, što je 31 posto više u odnosu na lani, najbolji rezultat u povijesti te banke.
Istaknuo je i da je operativna dobit banke u prvom polugodištu 2019. veća za 19,7 posto i iznosi 165,2 milijuna kuna. Istodobno, operativni prihodi iznosili su 404,7 milijuna kuna, što je 10,9 posto više nego u prvom lanjskom polugodištu.
"Vjerujem da će se i u drugoj polovini godine nastaviti dobri rezultati. Očekujem daljnji rast i poboljšanje procesa, a veći će fokus biti na digitalnom i kartičnom poslovanju", rekao je Vuić.
Kazao je i da je HPB pokrenula projekt pripajanja HPB – Stambene štedionice, kao nastavak optimizacije poslovanja Grupe. Trenutnih 37 tisuća klijenata štedionice zadržat će sva prava iz postojećih ugovora.
HPB je u šest ovogodišnjih mjeseci plasirao 540 milijuna kuna sektoru malog i srednjeg poduzetništva, što je povećanje od 18,8 posto u odnosu na isto razdoblje te u tom segmentu ima tri tisuće novih klijenata.
"U proteklih godina dana taj sektor bilježi rast kredita od 24 posto, kao i 38-postotni rast broja klijenata. Ukupno 10.000 malih i srednjih poduzetnika posluje sa HPB-om", istaknula je direktorica Sektora za poslovanje sa malim i srednjim poduzetnicima Antonija Zorić, dodavši da je najznačajniji fokus banke na IT-u, izvoznicima, turizmu, poljoprivredi, te svima onima koji stvaraju dodanu vrijednost za gospodarstvo.
Član Uprave HPB-a Domagoj Karadjole kazao je da imovina banke iznosi 23,2 milijarde kuna uz porast od 9,2 posto, dok joj je tržišni udio povećan na 5,5 posto.
"Efikasna naplata i bolje upravljanje kreditnim rizikom rezultirali su značajnim smanjenjem rezervacija po djelomično nadoknadivim plasmanima, a pokrivenost loših plasmana i dalje je iznad sektora", kazao je Karadjole.
Porast bruto kreditnog portfelja stanovništvu iznosi 11,1 posto, za oko 700 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. U prvih šest mjeseci HPB je plasirala milijardu kuna stanovništvu te dosegla brojku od 601 tisuću klijenata.
"Kvaliteta portfelja sve je bolja iz kvartala u kvartal. Fokusirali smo se na naše strateške segmente: poslovanje sa stanovništvom i malim i srednjim poduzetnicima pa je tu značajan rast zabilježen u prvoj polovini godine. Depozitna baza ojačana je integracijom Jadranske banke za 1,5 milijardi kuna, depoziti stanovništva rasli su 13,7 posto, dok su depoziti gospodarstva veći za 1,3 posto. Pripajanje Jadranska banke za nas je bio veliki iskorak u poslovanju, a izvrsna stvar za HPB je daljnji rast kreditiranja i povećanja broja klijenata upravo na području Šibensko-kninske županije", naglasio je Karadjole.
Direktorica Sektora direktnih kanala Marija Radonić potvrdila je da je HPB dosegnuo 9-postotni udjel na tržištu kartica, a da će se niz novosti u tom segmentu vidjeti već ove jeseni.
Inače, u tijeku je izbor nove Uprave banke – Ministarstvo financija 26. travnja, naime, objavilo je javni natječaj za izbor predsjednika i dva člana Uprave HPB-a.
Na upit novinara nada li se da će i dalje biti na čelu HPB-a, Vuić je kazao da to ovisi o vlasniku, istaknuvši da mu mandat ističe 10. rujna. Vuić je na čelu te banke od rujna 2014.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu