Tek će 2021. online ‘jesti’ više od pola reklamnog kolača

Autor: Poslovni.hr , 09. srpanj 2019. u 22:01
Velike web platforme 'ubirat' će vrhnje od marketinga, Foto: REUTERS

Globalna potrošnja za oglašavanje raste sporije, tržište sazrijeva.

U 2019. se očekuje da će globalna potrošnja na oglašavanje porasti za 4,6 posto, nešto slabije u odnosu na prethodne procjene, a očekuje se i da će rast internetskog oglašavanju u 2021. usporiti prema jednoznamenkastome prvi put od pucanja dotcom balona 2001., prognoziraju u tvrtki Zenith. Ta tvrtka u vlasništvu francuske oglašivačke grupe Publicis u izvješću objavljenom u ponedjeljak navodi kako će internetsko oglašavanje predstavljati 52 posto globalnih troškova oglašavanja u 2021. godini, što bi bio prvi put da premašuje granicu od 50 posto.

Izvješće se vremenski podudara s vremenima kad tvrtke za oglašavanje, uključujući tržišnog lidera WPP, bilježe preusmjeravanje klijenata na korištenje internetskih platformi kao što su Google i Facebook kako bi došle do potrošača.

Za velike oglašivačke grupe ponekad se smatralo da kaskaju u smislu digitalne strategije.Tvrtka bivšeg šefa WPP-a Martina Sorrella S4 Capital kupila je u prosincu oglašivačku tvrtku MightyHive iz San Francisca, sa strategijom da uđe među malobrojne igrače u svijetu digitalnih medija i oglašavanja, podsjeća Reuters. Trenutačno, prema podacima Zenitha, 47 posto ukupnog globalnog troška oglašavanja otpada na internetsko oglašavanje, nasuprot 44 posto prošle godine, ali se očekuje da će stopa rasta usporiti budući da tržište internetskog oglašavanja postaje zrelo. “Godina 2021. će biti prva godina jednoznamenkastog rasta troškova internetskog oglašavanja od pucanja dotcom balona 2001. godine”, rekao je Jonathan Barnard, šef odjela za projekcije u Zenithu.

Međutim, dok veliki brendovi i dalje uvelike ovise o tradicionalnim medijima, lokalna i mala poduzeća troše svoje proračune u cjelini na platforme kao što su Google i Facebook. Nasuprot tome, veliki oglašivači značajno manje od polovice svojih proračuna troše na online oglašavanje.

Očekuje se da će ukupna globalna izdvajanja na oglašavanje porasti za 28 milijardi dolara u 2019., procijenili su u Zenithu, dodajući kako će za oko polovinu toga rasta biti zaslužne Sjedinjene Američke Države, čemu će pridonijeti brzi rast internetskog oglašavanja. Po doprinosu tome rastu na drugom je mjestu u svijetu Kina, a slijede Britanija i Indija, objavila je tvrtka 
Zenith.

Komentirajte prvi

New Report

Close