Dok Vlada i HNB rade pripreme za uvođenje eura, tržišni igrači već se pozicioniraju za razdoblje kad će Hrvatska postati dio eurozone.
Među prvima je reagirao Payten, u sastavu Asseco SEE grupe, koji ubrzano gradi cijeli niz platnih servisa, ne samo u Hrvatskoj već i jadranskoj regiji. Najveću investiciju trenutačno radi u vlastitu mrežu bankomata pod brendom MoneyGet. Piotr Jelenski, predsjednik uprave Asseco SEE u Dubrovniku je na godišnjoj konferenciji grupe izjavio da imaju velike planove s MoneyGetom.
"Banke na nekim tržištima polako izlaze iz platnog biznisa i mi želimo biti ti koji im možemo ponuditi podršku u transformaciji, ali i po potrebi ponuditi ne akvizicije tog segmenta poslovanja jer bi tu bilo riječi o akvizicijama od milijardu eura naviše, već da banke ostanu prisutne u izravnim kanalima do korisnika, ali na profitabilniji način", kaže Jelenski. Payten je u godinu dana postavio 59 bankomata na našoj obali. Jelenski navodi da su dobili novog menadžera u tom segmentu i da im je plan do kraja godine imati više od sto vlastitih bankomata u Hrvatskoj. Sad je taj biznis profitabilan ondje gdje je puno transakcija od turista.
"Najisplativiji model na turističkim tržištima, kao recimo na bankomatima u Dubrovniku, je DCC (dynamic currency conversion), gdje se korisnicima nudi izbor žele li da im konverziju radimo mi ili njihova banka", kaže Jelenski.Taj model koriste i banke u Hrvatskoj i toliko je profitabilan da za razliku od drugih država, imaju profitabilne bankomatske mreže. To će se promijeniti kroz četiri-pet godina, kad se očekuje da će Hrvatska uvesti euro.
Payten se već sad priprema da tad bankama u Hrvatskoj ponudi mogućnost da koriste njihove bankomate umjesto svojih. Ta je ponuda tim zanimljivija kad se zna da je Payten, odnosno Asseco već sad najveći pružatelj usluga outsourcinga bankomata u Hrvatskoj, održava po tom modelu u nas nešto manje od polovice bankomata. Jelenski dodaje da je drugačije u Crnoj Gori i Srbiji, gdje su s MoneyGet mrežom bankomata sve značajnije prisutni, a je plan širiti se i na Albaniju, gledaju i izvan regije. Interesi u platnom prometu mnogo su širi od samo bankomata.
"U Hrvatskoj želimo pokrenuti i vlastitu POS mrežu, dok ćemo u području tokenizacije, znači pružanju podrške naplati unutar mobilnih aplikacija, i e-trgovine, obradi transakcija u web trgovinama, preferirati tržišta s većim volumenom, kao što je u Turskoj gdje smo tržišni lider", zaključuje Jelenski.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu