Revolut, druga najveća mobilna banka na svijetu, u Hrvatskoj je u tri mjeseca stekla više od 20.000 korisnika. U britanskom fintech igraču taj podatak opisuju kao najbolje tiho lansiranje u regiji južne Europe, koja uključuje Portugal, Španjolsku, Italiju, Sloveniju, Grčku, Maltu, Cipar i dakako Hrvatsku.
Drugim riječima, izuzevši Tursku, Revolut u Hrvatskoj bilježi najbolji prirast korisnika u odnosu na sve nam glavne turističke konkurente na Mediteranu. Elena Lavezzi, direktorica Revoluta za južnu Europu izjavila je na prvoj konferenciji o korisničkom iskustvu, Netokracijinom #CXZG-u, da joj je razvoj poslovanja u Hrvatskoj najugodnije iznenađenje u regiji. "To što smo u tri mjeseca stekli preko 20.000 klijenata u Hrvatskoj, i to tako da smo samo omogućili korisnicima odavde da se registriraju i koriste Revolut, je odličan pokazatelj koliko je velik interes za našom uslugom, ali i da korisnici već znaju za nas i da žele koristiti usluge digitalnog bankarstva", kaže Lavezzi.
Bivša voditeljica razvoja poslovanja Ubera u Indiji i Italiji, supokretačica nove UNICEF-ove inicijative NextGena, Talijanka s uredom u Milanu, dodaje da joj je idući korak otvoriti ured Revoluta u Zagrebu. Navodi da joj je ovo prvi put da je u Hrvatskoj i da, unatoč veličini tržišta, s obzirom na broj stanovnika, vidi veliki potencijal za rast. Jedino drugo tržište s kojim je željela usporediti Hrvatsku je Rumunjska, i pri tome je naglasila da je to stoga što, iako je to tržište izvan njene regiji, podjednako brzo odskočilo. "U Rumunjskoj je naš sestrinski tim Revoluta objavio da su dosegli 250.000 klijenata, ali Hrvatska je još impresivnija, jer tamo je na terenu bio tim koji je aktivno radio na tome što ovdje nije bio slučaj", pojašnjava Lavezzi. Dodaje da za početak u uredu traže troje ljudi: country growth managera, business developera i osobu za komunikacije.
Lavezzi
U Rumunjskoj je naš tim Revoluta objavio da su dosegli 250.000 klijenata, ali Hrvatska je još impresivnija.
"Počeli smo polako skenirati potencijalne kandidate u Hrvatskoj, jer nam je želja nastaviti razvijati poslovanje ovdje pri čemu smo otvoreni za sve koji imaju iskustvo u tehnologiji i financijama, a koji imaju poduzetnički duh", kaže Lavezzi. Jedan od razloga brzog napretka Revoluta u Hrvatskoj relativno je mala konkurencija u području mobilnog bankarstva. Strana konkurencija nije bila tako aktivna, a od lokalne, najveći igrači su odmjereni u reakcijama. Tek se očekuje ulazak mobilne aplikacije nazvane Telekom Bankarstvo, koje u partnerstvu razvijaju Hrvatski telekom i Zagrebačka banka.
S druge strane, mobilna platna aplikacija KEKS Pay, koju je razvio Erste, u manje od dva mjeseca također je uspjela dostići 20.000 korisnika. Razlika je jedino što se za promociju te usluge upregnula cijela bankina logistika, ali i KEKS Pay nastavlja solidan rast. K tome, novi igrači koji dolaze izvan bankarstva, poput CorvusWalleta, tek su krenuli lansirati svoje usluge. Revolut, koji tek sad postaje šire poznat u Hrvatskoj, banka je registrirana u Londonu. Njegova jedina poslovnica je mobilna aplikacija, koja se može skinuti s Google Playa i AppStorea. Do siječnja Revolut je bio uvjerljivo najveća mobilna banka i najvredniji financijski startup (fintech) u Europi. Tada mu je tu titulu preoteo berlinski N26. No, Revolut je već tada, za hrvatske prilike imao značajne pokazatelje.
Usluživao je preko svoje aplikacije četiri milijuna korisnika, zapošljavao 650 radnika i imao tržišnu vrijednost od 1,7 milijardi dolara, a na koliko su ga procijenili njegovi investitori poput Seedcampa, Index Venturesa i Balderton Capitala. Elena Lavezzi iz Revoluta kaže da su u međuvremenu narasli za 900.000 korisnika na njih 4,9 milijuna. Ova banka, prema podacima Financial Timesa, sada na globalnoj razini dnevno prima 12.000 korisnika. Lavezzi dodaje i da su se gotovo udvostručili po broju zaposlenika. Sad su na njih tisuću.
20 tisuća
korisnika ima i Ersteov KEKS Pay
U branši se komentira da je broj novih prijava za posao u Revolutu već sada 30 puta veći od ukupnog broja zaposlenih u ovoj banci. "Naš je cilj nastaviti se širiti globalno pa ćemo tako do kraja godine ući na tržišta SAD-a, Kanade, Australije, Novog Zelanda, Singapura, Hong Konga i Japana, a s tim ćemo dalje nastaviti i povećavati broj zaposlenika", kaže Lavezzi. Dodaje da je sve to dio plana da izgrade, kako je opisuje, globalnu banku za svakodnevan život.
Naime, plan Revoluta nije da u njemu imate račun, uz postojeći račun u nekoj postojećoj banci. Lavezzi kaže da im je cilj biti prvi i jedini izbor. "Bankarstvo nije nova profesija i u Hrvatskoj je bankarsko tržište prilično razvijeno, ali kada se pogledaju primjeri Italije, Španjolske, Grčke pa i Velike Britanije, tada je vidljivo da i na razvijenim tržištima postoji mnogo prostora za inovacije", ističe Lavezzi.
Pojašnjava da su glavni aduti koje nude korisnicima jednostavnost, puna kontrola, usmjerenost na njihove potrebe, to što korisnici sve dobiju odmah i što je sve u svakom trenutku transparentno. Potencijal pak ovdje vidi i izvan očekivanog korisničkog bazena koji čine Milenijci. No, posebnu priliku vidi među poslovnim korisnicima. U Hrvatskoj, naime, ima do 4 milijuna stanovnika, a čak 16 milijuna turista godišnje, uz tendenciju daljnjeg rasta. "U Hrvatskoj smo već omogućili Revolut za tvrtke, znači poslovne račune, koji nude jednostavna međunarodna plaćanja, napredna budžetiranja, korporativne kartice i jednostavnu integraciju s postojećim poslovnim računima, a za što već samo u Europi imamo 100.000 poslovnih korisnika", zaključuje Lavezzi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu