Stvarnost je, međutim, da je to jako rijetko ostvarivo.
To je u redu, prema riječima osnivačice modne tvrtke Ankiti Bose, koja kaže da je sretna što je radila na korporativnom poslu prije nego što je krenula sama u poslovne vode.
Zapravo, taj korporativni posao ju je doveo tamo gdje je danas, rekla je za CNBC Make It. To joj je dalo priliku da gleda i uči.
"Činjenica, da sam prije radila u rizičnom kapitalu i savjetovanju, definitivno je odigrala važnu ulogu u oblikovanju razmišljanja što može proći, a što neće, kao i što može izgraditi održivo poslovanje", rekla je Bose o svojim ranim godinama rada u uredu.
Bose je napustila korporativni posao 2015. godine, neposredno prije svog 24. rođendana, a zajedno sa suosnivačem svoje tvrtke Zilingo – Dhruvom Kapoorom, posljednje četiri godine gradi platformu za e-trgovinu vrijednu gotovo milijardu dolara. Cilj platforme je pomoći neovisnim trgovcima u jugoistočnoj Aziji u on-line prodaji njihovih proizvoda.
Od veljače ove godine, tvrtka Zilingo sa sjedištem u Singapuru imala je 7 milijuna aktivnih korisnika na globalnoj razini i procjenu vrijednosti od 970 milijuna dolara. Bose, CEO tvrtke, tako je na putu da postane prva žena u Indiji koja je suosnovala start-up vrijedan milijardu dolara, tzv. jednorog.
Bose kaže da je za taj uspjeh zaslužno njezino ranije iskustvo u promatranju rastuće tehnološke scene u Aziji – prvo kao konzultantice za upravljanje u McKinseyju, a kasnije i kao investicijske analitičarke u Sequoia Capitalu u Bangaloreu, u Indiji. To iskustvo zaslužno je za taj "aha" trenutak.
“Mislim da smo Dhruv i ja imali priliku putovati po regiji i doista razumjeti što potrošači žele", rekla je u vezi svoje korporativne uloge i Kaporovog rada kao softverskog inženjera.
Kao analitičarka ulaganja slijedila je pojavu moćnih elektroničkih trgovina kao što su Amazon, Alibaba i Flipkart u velikim gospodarstvima poput SAD-a, Kine i Indije. Također je osjetila nedostatak opcija za prodavače u jugoistočnoj Aziji – jednom od najvećih svjetskih modnih proizvodnih tržišta.
"Unatoč svemu što se u to vrijeme događalo u Indiji i Kini, jugoistočna Azija bila je tržište koje je raslo vrlo brzo i imalo je najviše prostora za proizvod kao što je naš", rekla je Bose, koja je prvi put uočila priliku na Chatuchak tržnici u Bangkoku, Tajland.
Bose je vidjela uobičajene prepreke za trgovce da krenu u on-line prodaju, kao što su nabava, dizajn i financiranje.
"Rekli smo hej, a što ako popunimo sve te praznine za trgovce."
Četiri godine kasnije, Bose je zadržala taj oštar osjećaj za promatranje. Kaže kako i dalje pozorno prati industriju i njezine konkurente kako bi ostala na vrhu.
"Mislim da svakih tri ili četiri mjeseca naučim nešto novo o čemu nisam imala pojma", navodi Bose.
"Postoji nova tvrtka, postoji nova 23-godišnja verzija Ankiti koja pokušava promijeniti stvari, a ja sam apsolutno paranoična u vezi s tim. Mislim da se najviše toga bojim", priznaje strah od nove konkurencije koji ju motivira da ostane u vrhu poslovanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu