Samo vlastiti rad i trud daju vjetar u leđa razvoju i rastu biznisa

Autor: Sergej Novosel Vučković , 09. svibanj 2019. u 22:00
Duško Banjeglav je znanja i vještine 'brusio' i u Češkoj iz koje potječe brend Sinclair

Mladi direktor tvrtke Sinclair, proizvođača klima uređaja, o poduzetničkoj klimi u nas.

Mladi zagrebački menadžer, 30-godišnji Duško Banjeglav, novi je poslovni direktor tvrtke Sinclair d.o.o., hrvatskog ogranka češkog brenda Sinclair, proizvođača klimatizacijskih uređaja prisutnog u 26 zemalja svijeta. Upravo ta tvrtka danas u Zagrebu organizira okrugli stol na temu poduzetničke klime u Hrvatskoj, o čemu će uz ostale govoriti i vlasnik brenda Sinclair Ivo Nešpor, inače počasni hrvatski konzul u Češkoj. Banjeglav u Sinclairu radi već četiri godine, uz profesionalnu karijeru znan je i kao vozač relija, no u poduzetništvo nije 'dojurio'.

Stoga je i sam pozvan na osobnom primjeru komentirati i ocijeniti stanje poduzetništva u nas. "Mogu reći da sam se naradio, nisam nikada pitao koliko sam prekovremenih odradio ovaj mjesec i koliko zaradio, već sam bio fokusiran samo na jednu stvar-prodaju, ali i boljitak tvrtke koja mi je pružila šansu. I kolegama sam pokušavao prenijeti dio znanja i vještina, iako su mislili da sam 'balavac'. I šefovima sam svakodnevno nešto predlagao i sada bih rekao da sam bio pomalo naporan. No, uvažavali su moja mišljenja i put kojim idem pa su mi nedavno pružili priliku da tim putem kao poslovni direktor povedem i kolege", govori Banjeglav, uspoređujući poduzetnički put s automobilizmom – cilj je isti, dobro se pripremiti, razraditi plan napada i što efikasnije, brže i točnije doći do cilja. 

'Puhne kao bura, na mahove'
"Zadao sam si za cilj u šest dana napraviti kompletnu reorganizaciju poslovnih procesa u firmi, razrađivao plan od jutra do mraka i sada sam siguran da smo svi skupa krenuli putem kojim sam ja išao dok sam bio onaj balavac", ističe poduzetnik. U asortimanu Sinclaira su uređaji za hotele, trgovačke centre, industrijska postrojenja, poslovno-stambene zgrade.

 

15 milijuna

kuna prihod je tvrtke koja je donedavno imala tek četvero zaposlenih

"Najbitnija stvar je kvaliteta naših uređaja po dobrim cijenama. To nekima zvuči kao floskula, ali u našem slučaju to je zbilja tako. Mi se trudimo naš brend držati na profesionalnom nivou jer je svaka klima ili toplinska pumpa poluproizvod dok se ne montira kako treba. Upravo je to jedan od razloga zašto ne prodajemo po trgovačkim centrima, ne možemo biti sigurni da je uređaj montiran profesionalno i kvalitetno.

Prodajemo isključivo našim partnerima koji prodaju krajnjim kupcima, montiraju i servisiraju Sinclair klima uređaje. Partnere imamo u svakom gradu Hrvatske i oni su razlog zašto tvrtka posluje sve bolje. Ono što je najvažnije, svaki uređaj se može pokvariti, a mi smo svjesni da uređaje koristimo tek nekoliko dana u godini i da se kvar mora riješiti još jučer. Naša tvrtka jedina u Hrvatskoj može garantirati za isporuku rezervnih dijelova u roku od 12 sati nakon detekcije kvara", otkriva Banjeglav ističući da razvijaju i nove uređaje i provode edukacije za projektante i partnere.

Gledajući na činjenicu da se klima uređaje nerijetko okrivljava da zagađuju, mladi direktor reći će da su uvođenjem novog ekološki prihvatljivog rashladnog sredstva u većini svojih zidnih uređaja uspjeli smanjiti emisije ugljičnog dioksida za 65%. Banjeglav kaže da je poslovanje Sinclaira u RH odlično, ali "ne onako kako bi trebalo biti". "Nažalost prije se nije ulagalo u marketing u Hrvatskoj te je to jedini razlog zašto Sinclair nije popularan širim masama. Krenuli smo u neke potpuno nove i drugačije poslovne procese i veliki dio ulaganja svakako će biti usmjeren u marketing. Sinclair će do kraja 2020. biti jako popularan brend. A s obzirom na to da nas je do prije dva mjeseca bilo tek četvero – direktor, skladištar, tajnica i ja, prihod od 15 milijuna kuna je izuzetan. Ako ćemo nastaviti raditi tim tempom i gledamo da će prosječno svatko od zaposlenika zarađivati gotovo 4 milijuna kuna, smiješi nam se svijetla budućnost", optimist je menadžer.

  Na pitanje kakvom mu se čini ovdašnja poduzetnička klima, pušu li dobri vjetrovi, poručit će: "Puhne, isto kao bura, na mahove. Stvori se pozitivna atmosfera u nekom trenutuku, iz nekog banalnog razloga. Gospodin Bakić postane većinski vlasnik varaždinskog posrnulog diva modne industrije Varteks, što nitko ni u najluđim snovima nije sanjao, da bi netko uložio u takvu tvrtku, počne razgovarati sa zapslenicima, razvijati, raditi, baš kako bi trebao svaki član uprave ili direktor. Bez obzira na to je li iz modne industrije, proizvodnje čarapa ili prodaje bagera, biznis je biznis i Bakić nas sve inspirira", ocjenjuje Banjeglav.

Po njegovoj ocjeni, najveća prepreka boljoj poduzetničkoj atmosferi je prije svega, kako ga naziva, uhljebizam, uz nesposobnost javne uprave, mito, vlastite interese pojedinca, niske plaće i inertnost pravosuđa. A problem je i što, kaže, umjesto poduzetništva politika vodi glavnu riječ u državi.

"U 90% slučajeva uhljebljena osoba ne mora ništa raditi jer joj netko drži leđa. Ništa ne razvija, tone kao individualac, ne trudi se i ne želi. Na svako to mjesto mogla je doći mlada, sposobna, entuzijastična i inteligentna osoba odabrana zbog vještina i rezultata, a ne zbog 'dobre veze'. Iz jedne takve mogla se stvoriti dobra poduzetnička priča koja će razvijati procese, tvrtke, otvarati nova tržišta i radna mjesta. U ovom trenutku jedino što vam može dati dobar i stalan vjetar u leđa ste vi sami, radom, trudom i najvažnije upornošću možete sigurno nešto stvoriti. Bez veze", govori s elanom Banjeglav.  

Odgovornost javnih financija
U tom smislu i mladima koji tek žele postati poduzetnici poručuje da krenu, što ranije to bolje. "Tko nije nikad probao nikad neće ništa napraviti. Dignite se, radite, budite uporni, ambiciozni i zapamtite, nikad ne odustajte. Isplatit će se. Ne trebate otvoriti svoju tvrtku, istaknite se u ovoj u kojoj radite, čitajte, gledajte i promatrajte svijet oko sebe. Ako ne vidite prostora za napredak promijenite poslodavca", ističe čelnik hrvatskog Sinclaira. Za kraj se neminovnom nametnula i paralela s Češkom, gdje je "brusio" znanja.

Što odande preslikati na hrvatsko gospodarstvo da bude efikasnije? Česi su bili iza nas, a sad godinama 'hitaju' brže. "Andrej Babiš (nekadašnji premijer). Nama treba takva osoba koja će Hrvatsku okrenuti naopačke. Inteligentan, staložen, komunikativan, ambiciozan i hladan čovjek iz svijeta biznisa. Rekao je: 'Ovu državu ću voditi kao vlastitu tvrtku'. Češka ima četiri puta veću ekonomiju od Hrvatske i daleko je odgovornija kad su u pitanju javne financije, njihov javni dug je 34,7% BDP-a i nikad u posljednjih 20 godina nije prelazio 45% BDP-a. Hrvatski je 74,6%", jasan je Duško Banjeglav.

Komentirajte prvi

New Report

Close