Mark Murphy, autor NYT-a i osnivač Leadership IQ-a, za CNBC Make It opisao je prezentacijsku tehniku inspiriranu Japanom koja postaje sve popularnija u posljednjih nekoliko godina. PechaKucha (što znači "chit-chat" na japanskom) tehnika je koju su 2003. godine stvorili arhitekti koji žive u Tokiju, Astrid Klein i Mark Dytham.
Od tada su je koristili milijuni ljudi diljem svijeta, tvrde kreatori. Poruka PechaKucha je jednostavna: što manje govorite, to je vaša prezentacija vrijednija. I ne samo u poslovne svrhe – govornici, osnovne škole i sveučilišta također koriste PechaKuchu kao obrazovni alat.
Ona vas prisiljava da govorite konciznije i jasnije, dopuštajući prezentaciju od samo 20 slajdova te samo 20 sekundi za predstavljanje svakog slajda. To neće biti lako uvježbati, ali tehnika tjera na novi način razmišljanja koji eliminira višak i dovodi do kraćih, kreativnijih i visoko izbrušenih prezentacija.
Koji je vaš stil prezentacije?
Najbolje prezentacije imaju jasan stil. Prije početka odredite svoj stil prezentacije.
Jeste li Data Scientist (koristite činjenice i analitiku)? Jeste li Pripovjedač (stvarate emocionalne veze)? Jeste li Zaključivač (Closer, odmah krenete na stvar i date poantu)? Ili, ste Direktor (samo se držite scenarija)?
Također je važno razmotriti svoju publiku i prirodu onoga što predstavljate.
5 pravila PechaKucha
1. Imate samo 20 slajdova. I to je to.
Za svaki slajd se zapitajte: “Što će publika naučiti od ovog slajda? Koja pitanja mogu postaviti? Je li ova tema relevantna za glavni cilj prezentacije?”.
Ako ne možete to potvrditi u vezi određenog slajda ili teme, ne uključujte ih.
2. Imate samo 20 sekundi komentara za svaki slajd.
Ne morate govoriti svih 20 sekundi. Neke slajdove možete jednostavno ostaviti na zaslonu i dati vremena publici da ih shvati.
Ako imate problema sa skraćivanjem skripte, pokušajte opisati slajd u 30 sekundi. Zatim ga opišite sa samo jednom rečenicom, a na kraju sa samo tri riječi.
Jasno predstavljanje vašeg cilja može biti najteži dio pripreme prezentacije. Ako u to ne uložite vrijeme i trud, gotovo ćete zasigurno odlutati i izgubiti pažnju publike.
3. Vaše riječi trebaju biti slikovite
Dok birate riječi koje ćete koristiti u prezentaciji, odaberite one lako zamislive. Zaboravite na korporativne fraze i nemojte pasti u klopku razmišljanja – da što apstraktnije govorite, pametnije zvučite.
Kada vaša publika uistinu razumije ono o čemu govorite, i vi i vaša prezentacija izgledati ćete apsolutno briljantno.
4. Nema složenih dijagrama i previše tekstualnog nabrajanja.
Prekoračenje s tekstom i složenim dijagramima uzrokovat će da vaša prezentacija odluta sa željenog smjera, a publika će izgubiti interes. Imajte minimum teksta i dajte svakoj slici ili grafici smisao koji je lako zapamtiti.
Dobro pravilo je koristiti riječi i vizuale koje nadopunjuju, a ne zrcale jedni druge. Želite da vaša publika pomisli – točno shvaćam o čemu ova osoba govori.
5. Vježbajte sve dok ne uspijete.
Konačno, važno je vježbati objasniti poantu za 20 sekundi s lakoćom i bez prekida. Vježbajte pred improviziranom publikom i pitajte sudionike što su naučili.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu