Preko Notre-Damea do veće prodaje i porezne olakšice

Autor: Tomislav Pili , 18. travanj 2019. u 22:00
Najbogatiji Francuz Bernard Arnault sa suprugom Helene Mercier/ REUTERS

Kering, LVMH i L’Oreal žive od prodaje ‘francuske robe’ i sve što francuski brend stavlja u središte pozornosti može im pomoći, tvrde stručnjaci.

Za obnovu katedrale Notre-Dame prikupljeno je već 900 milijuna eura, no francuska i svjetska javnost sa "zrncem sumnje" gleda na motive najbogatijih tamošnjih obitelji i kompanija koje se neuobičajeno brzo ponudile goleme svote novca.

Kako navodi Reuters, sve su glasnija razmišljanja kako se iza šoka stradanjem nacionalnog ponosa skriva i želja za dodatnom reklamom, ali i snižavanjem porezne osnovice jer donacije ulaze u olakšice. Podsjetimo, financijsku pomoć od 100 milijuna eura prvi je ponudio vlasnik Keringa, milijarder Francois-Henri Pinault. Kako je objasnila glasnogovornica holding kompanije, radi se o "emocionalnoj odluci" s obzirom da je Pinault obećanje dao dok je katedrala još gorjela.

Nekoliko sati kasnije Pinaultov poslovni rival Bernard Arnault – najbogatiji Francuz i vlasnik kompanije LVMH – nudi dvostruko više. Iznos od 200 milijuna eura ponudila je i obitelj Bettencourt-Meyer, najveći dioničari kozmetičkog diva L'Oreal. Dio će novca dati obitelj, a dio kompanija, stajalo je u priopćenju. Valja podsjetiti i da je naftni div Total najavio pomoć od 100 milijuna eura.

Marketinški stručnjaci smatraju kako ima logike u ponudama ove tri bogate obitelji jer njihove kompanije žive od prodaje "francuske robe" i sve što francuski brend stavlja u središte pozornosti javnosti može im pomoći. "Nesumnjivo je da veliki brendovi žele demonstrirati suosjećanje i pokazati podršku u obnovi artefakta koji nije samo građevina, već i kulturni simbol. No, dio javnosti to može protumačiti tek kao cinični pokušaj dodatne prodaje", komentirao je Keith Glanfield, profesor na Aston Business School.

Markus Renner, švicarski profesor upravljanja brendovima ističe kako ga je iznenadilo da Pinault, Arnault i obitelj Bettencourt tako brzo daju toliko novca. "Zašto nisu pričekali da vide koliko će biti potrebno za obnovu", pita se Renner smatrajući da se radi o taktičkom potezu. K tome, dio političara je upozorio kako donacije u dobrotvorne svrhe donose olakšicu od 60 posto. Obitelj Pinault komentirala je kako se odriče olakšica na svoju donaciju, a u LVMH-u su kazali kako nisu razmišljali o ojačavanju imidža i porezima prilikom objave donacije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close