Nade da će suci na trgovačkim sudovima u Rijeci i Puli idućih dana još jednom prolongirati otvaranje stečaja nad Uljanikovim brodogradilištima i drugim tvrtkama, u prvom redu temelje se na najavama da bi predstavnici kineskog brodogradilišta CSIC uskoro mogli posjetiti Hrvatsku i razgovarati o mogućem ulasku u Uljanik.
Međutim, puno veći razlog za takve eventualne odluke sudaca, ako se gleda u Banske dvore, treba tražiti u činjenici da još uvijek visi naplata gotovo milijardu kuna jamstava kojima je država pokrivala gradnju jaružala za belgijski Jan de Nul.
Trebao je biti ponos Uljanika
Zbog probijanja rokova i neizvjesnosti da će brod biti dovršen, naručitelj je ugovor s Uljanikom raskinuo još krajem siječnja, a potom su uslijedili pregovori s ministarstvima financija i gospodarstva o mogućem dogovoru kojim bi obje strane bile najmanje oštećene – država izbjegla plaćanje preko 124 milijuna eura jamstava, a kupac bi dobio nedovršeni brod i dovršio ga sam.
Načelno je dogovor postignut, no usuglašavanje detalja još uvijek nije obavljeno. Iz vladinih redova čuje se da je sve veća napetost zbog malog izgleda da se dogovor na kraju realizira, pogotovo krene li val stečajeva.
Pregovori su stali na utvrđivanju uvjeta oko pripreme broda za primopredaju, koja je trebala biti obavljena u Trstu. Naručitelj, koji je pristao na to da mu uz nedovršen brod država isplati 22 milijuna eura razlike procijenjene vrijednosti broda i njegove uplate Uljaniku, nastoji da država pokrije troškove radova do primopredaje.
Dodatan uvjet je i da navedene poslove ne obavljaju radnici brodogradilišta koje je u štrajku i koji sedam mjeseci nisu primili plaće, a povrh svega brodogradilište je i kadrovski desetkovano. To, pak, predstavlja problem prije svega državi, od koje u Puli očekuju da im ona omogući, ako ne dovršetak broda, onda u najmanju ruku da oni odrade radove na brodu koji je trebao biti ponos Uljanika.
Jedina tema sastanaka
Jan de Nulovo samohodno usisno jaružalo, kako se neslužbeno čuje, gotovo je i jedina tema o kojoj Vlada i Uprava Uljanika razgovaraju nakon odluke o neprihvaćanju ponude potencijalnog strateškog partnera Tomislava Debeljaka. Nervoza zbog ovog odugovlačenja, koje se očekivalo riješiti još u prošlom mjesecu, u međuvremenu ne vlada samo u Ministarstvu financija, koje će nakon dosad aktiviranih jamstava dobiti i ovo pojedinačno najveće, nego je pokazuje i sam naručitelj. Završi li brod u stečajnoj masi Uljanika, proces ponovne kupnje i za njega će biti dugotrajan i neizvjestan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Otvore li suci stečaj automatski ide aktivacija jamstava. Firma u stečaju ne može završiti takav brod ni u SFu. Znači još jedna milijarda novaca poreznih obveznika ode niz vodu ne pokrene li uprava hitno Predstečaj u Uljaniku.
3. Maj ionako nema uvjete za stečaj.
Uključite se u raspravu