Prvi sugovornici radnika u hotelu i banci postaju roboti

Autor: Bernard Ivezić , 10. travanj 2019. u 13:14
Najveća potražnja za novim tehno rješenjima u angažiranju ljudi dolazi iz turizma i bankarstva/FOTOLIA

Chatboti potencijalne zaposlenike motiviraju da se prijave i daju im odgovore, a tvrtkama kreiraju inicijalni psihološki profil kandidata.

U proteklih 30 dana ZŠEM je na svom chatbotu imao 347 upita. U prosjeku korisnici su postavili jedno do dva pitanja.

Prvi su to javno dostupni podaci o praktičnom radu tehnologije koja postaje sve popularnija među kompanijama u Hrvatskoj. Lana Balić Matijašević, osnivačica i direktorica tvrtke Careesma, koja je u suradnji s IBM-om i Megatrend poslovnim rješenjima napravila chatbot za ZŠEM, kaže da nema veće kompanije u Hrvatskoj koja se ne zanima za softverske robote koji mogu voditi sadržajan razgovor s korisnicima. Na predavanju na 14. Student Future Dayu na ZŠEM-u predstavila je novi trend u chatbotovima: korištenje u ljudskim potencijalima (HR) u kombinaciji s umjetnom inteligencijom.

"Hrvatsko tržište je malo i nove tehnologije su teško dostupne i nisu jeftine, ali kad govorimo o primjeni umjetne inteligencije u HR-u danas više da i nema velike kompanije koja o primjeni takve tehnologije aktivno ne razmišlja", kaže Balić Matijašević. Dodaje da najveća potražnja za chatbotovima, umjetnom inteligencijom u HR-u dolazi iz turizma, bankarstva i web trgovina.

U Hrvatskoj je tu tehnologiju prije dvije godine počela popularizirati agencija Five, jedan od dva najveća proizvođača mobilnih aplikacija, a koja je napravila HR chatbot za najveću hotelsku grupaciju na svijetu Marriott International.  Balić Matijašević navodi da velike kompanije u Hrvatskoj danas o chatbotovima razmišljaju i šire od HR-a. Kroz njih žele poboljšati korisničku podršku, posebno izraženo kod web trgovina, ali i za poboljšanje internih procesa u unapređenju administracije.

"Iako su im zahtjevi mnogo širi, s obzirom na to da su svi u potrazi za talentima, chatbot za zapošljavanje nešto je što će se sve više viđati u Hrvatskoj. To je trend koji će obilježiti iduće razdoblje", kaže Balić Matijašević. Pojašnjava da je to stoga što je primjena chatbota relativno brz proces, a štedi vrijeme postojećim zaposlenicima, podiže zadovoljstvo korisnika i privlači nove korisnike i zaposlenike.

Na ZŠEM-u ima oko tisuću studenata, godišnje ih se upisuje oko 150, a Balić Matijašević kaže da učestalost korištenja chatbota već ukazuje da bi se broj zainteresiranih polaznika u narednoj generaciji mogao povećati. "Od ideje do implementacije chata prošlo je dva mjeseca. Napravili smo bazu s 300 pitanja i još toliko odgovora, obavili testiranja, a rezultati su se počeli viđati brzo", kaže Balić Matijašević. Pojašnjava ipak da je snaga chatbota u dodatnim znanjima koja se u njega ugrađuju.

Careesma sebavi strateškim ljudskim potencijalima i takav je posao radila i za hrvatski fintech Oradian. Balić Matijašević navodi da oni u chatbot ugrađuju usmjereni razgovor, scenarije konverzacije podržane psihologijom i drugim znanjima na kojima se temelji HR.

Usto, u pozadini chatbota na ZŠEM-u je i inteligencija iza koje se nalazi IBM-ov Watson. Riječ je o umjetnoj inteligenciji u cloudu, koja analizira zvuk i tekst, a kakvu nude i drugi veliki međunarodni proizvođači tehnologije, sve prisutniji i u Hrvatskoj. Watson još uvijek uči hrvatski. No, u Megatrend poslovnim rješenjima navode da nakon razgovora u kojem napišete više od 600 riječi ili 5000 znakova on već može na temelju analize teksta o vama kao sugovorniku stvoriti vaš psihološki profil.

Komentirajte prvi

New Report

Close