Kako pronaći i kupiti poduzeće?

Autor: Promo , 09. travanj 2019. u 14:19
Foto: Promo

Predavači su savjetnici za M&A i poduzetnici s iskustvom u akvizicijama.

Otkup već uhodanog poslovanja, u cijelosti ili nekih od njegovih resursa, jedna je od mogućih strateških opcija kod ulaska u poduzetništvo ili kod širenja poslovnih aktivnosti. U razvijenim zapadnoeuropskim zemljama otkup uhodanog poduzeća preferirana je opcija u odnosu na započinjanje poslovanja ispočetka (start-up), dok se akvizicija poduzeća smatra bržim načinom širenja i zauzimanja tržišnih pozicija, u odnosu na postupan organski rast. Neke od prednosti otkupa poslovanja  su u preuzimanju uhodanog poslovnog modela, razvijenog branda, baze lojalnih kupaca, referenci, povoljnih uvjeta poslovanja s dobavljačima, educiranih zaposlenika, itd.

Trenutno u Hrvatskoj ova je opcija posebno interesantna zbog velikog broja poduzetnika „prve generacije“ koji su pokrenuli poduzeća i obrte 1990-ih godina, i koji nakon 25 godina poslovanja žele otići u mirovinu, a djeca nisu zainteresirana preuzeti poslovanje. Praksa u razvijenim zapadnoeuropskim zemljama pokazuje da članovi obitelji preuzimaju poslovanje u tek 15-35% slučajeva, te da se više od 40% slučajeva poduzeće prodaje novim vlasnicima, najčešće poduzećima iz istih ili srodnih djelatnosti koje na taj način okrupnjavaju i šire svoje poslovanje. Njihovu ekspanziju prate povoljne kreditne linije, uz državne garancije i čitav niz profesionalnih savjetnika koji pomažu smanjiti rizik koji sa sobom nosi kupovina poduzeća.

Identifikacija, analiza i otkup uhodanog poslovanja traži pomnu pripremu. Poželjno je pritom proći kroz tzv. strukturirani proces koji se sastoji od nekoliko faza, uključujući pristupanje samom prodavatelju, procjenu vrijednosti poduzeća, dubinsko snimanje, pregovore i zatvaranje transakcije.

U cilju pripreme poduzetnika za preuzimanje drugog poduzeća, i informiranje o svim prednostima, ali i izazovima ovog procesa, CEPOR – Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, u Zagrebu organizira edukativni program Klub kupaca malih i srednjih poduzeća. Edukativni program se sastoji od 6 radionica (četvrtkom i petkom poslijepodne, 3 tjedna za redom, od 9.do 24.5.).

Predavači su savjetnici za M&A i poduzetnici s iskustvom u akvizicijama: Andrej Grubišić i Darijo Krešić (Grubišić & Partneri), Davor Meštrović (Vodoskok), Stiven Toš (Bomark Pak), Krešimir Sečak (Piramida), Petar Šimić (Primacošped), Andrej Garofulić (Mazars savjetovanje), Danijel Pribanić (odvjetnik), Slaven Ćurić (PwC Hrvatska), Mirna Šenjug Novak (Optimapharm), Marko Galić (Provectus Capital Partners), Krešo Troha (itSoft, PC DataCross).

Mišljenje Gordane Kurtović, sudionice prošlogodišnjeg programa:

„Radionice će zasigurno biti od koristi ne samo vlasnicima koja planiraju ili se već nalaze u bilo kojoj fazi akvizicijskog procesa, već i svima koji su zainteresirani unaprijediti svoja znanja o ovoj temi s obzirom da se za Hrvatsku predviđa val M&A aktivnosti, zbog uobičajenih pokretača kao što su rast i izlazak na nova tržišta te promjene na tržištima uslijed brzih tehnoloških inovacija gdje su pokretači za spajanja prvenstveno usvajanje novih znanja i  novih tehnologija. Osim toga u Hrvatskoj je aktualan i problem prijenosa vlasništva u obiteljskim poduzećima, gdje se kao jedna od mogućnosti prijenosa može javiti i opcija prodaja/kupnja poduzeća.“

Edukativni program organizira se uz podršku EFSE Academy for Entrepreneurship (Akademija za poduzetništvo), HAMAG-BICRO – Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije i Erste bank d.d. Više informacija i prijave: www.cepor.hr

New Report

Close