‘Supruga je u trudnoći poželjela ginger beer. I nastao je Count’s drinks’

Autor: Marta Duić , 04. travanj 2019. u 22:00
Zasad su u posao uložili 40.000 eura, većina je otišla na opremu/Duško Marušić/PIXSELL

Istarski poduzetnik Marko Bratović za Uskrs lansira Craft Tonik i đumbirovo pivo.

Marko Bratović, novi poduzetnik iz istarskog Kaštelira, uskoro na tržište pod brendom Count's drinks  izbacuje craft tonik i pivo od đumbira.

Prve bočice iz malih serija od 600 litara očekuju se oko Uskrsa.  "Ideja je došla spontano, kroz osobnu priču. Supruga Urša u trudnoći je željela piti ginger beer i tada smo shvatili da takvog pića uopće nema na tržištu naše regije. Počeli smo ga sami raditi kod kuće i shvatili da postižemo odličnu kvalitetu, a usput smo otkrili i da nitko ne radi posve prirodni, craft tonik. Rodila se ideja i krenuli smo u realizaciju sa željom da na tržište plasiramo nešto posve novo, što će osvojiti ljubitelje prirodnih craft napitaka i što će s vremenom postati prepoznatljivo. U pothvat smo krenuli prije godinu i pol", pojašnjava Marko Bratović.

Tajna imena
Glavni sastojak njihova premium craft tonika je kora biljke chinchona, kininovca, koji nabavljaju iz Ekvadora. Soft drink ginger beer iz craft proizvodnje okus dobiva zahvaljujući organskom đumbiru s ekološkim certifikatom koji dolazi iz Perua i daje piću prepoznatljivu pikantnost i aromu. Također, objašnjava Bratović, da bi oplemenili okuse pića, koriste limun, limetu i naranču isključivo iz organske proizvodnje, a agrumi su od domaćih proizvođača, s juga Dalmacije.

Kako kaže, znanja o proizvodnji sakupljali su spontano i s vremenom, dijelom na internetu, dijelom iz literature te kroz kontakte s ljudima, a uz to su neprestano proizvodili male količine, isprobavali, tražili balans i maksimum kvalitete.  "Investiciju smo dijelom financirali vlastitim novcem i ušteđevinom, te kreditom. Zasad smo uložili oko 40.000 eura i većina iznosa otišla je na opremu, prostor za proizvodnju imamo u svom vlasništvu. Ne želimo odmah ići s punom investicijom, već ćemo pričekati odgovor tržišta na proizvod. Bude li sve po planu, vrijednost investicije će se povećavati, a proizvodnja širiti", kaže Bratović.

Problem su imali s ambalažom jer ona predstavlja gotovo pola cijene gotovog proizvoda, a trebale su im boce od 0,2 litre, prozirne i da podnose karbonizirana pića. Rješenje su našli u njemačkoj staklarni, a Bratović napominje da se u proizvodnji trude što više koristiti lokalne namirnice. I s opremom za početak proizvodnje su imali malih poteškoća, naime, objašnjava Istranin, njihova oprema je kombinacija one koja se koristi u proizvodnji craft piva i one koja se koristi u vinarstvu te je izrađena po narudžbi u Sloveniji.

  Razlog zbog kojeg su odabrali ime Count's drinks leži u posebnom sastojku pića, tzv. grofovoj vodi iz Grofovog izvora u mjestu Tolmin u slovenskim Alpama. Kako tvrdi Bratović, taj izvor koji nikad ne presušuje, a voda u njemu smatra se eliksirom mladosti, zdravlja i dugog života.

Prvi na hrvatskom tržištu, cilj HO-RE-CA
"Prvi ćemo na tržište Hrvatske, ali i cijele regije, plasirati ginger beer, ali i tonik iz craft proizvodnje, bez imalo primjesa industrijskog postupka. Riječ je o pićima od organskih sastojaka koja se proizvode u manjim količinama i posve prirodnim metodama. Sami maceriramo koru limuna, limete, naranče i kininovca", pohvalio se Bratović. Planiraju širiti i asortiman, i to proizvodnjom soft drink Ginger Ale, već u pripremi, kao blaža varijanta ginger beera. 

U planu je craft alkoholni ginger beer za ljubitelje prirodnih, malo konkretnijih okusa te prirodni tonici u različitim varijacijama i s okusima za koje će koristiti organske namirnice domaćih proizvođača, poput istarske bazge ili mandarina s juga Dalmacije. "Najviše ciljamo na HoReCa sektor, ali želimo ući i u bolje supermarkete i ponuditi proizvode široj publici. 

Na rekcije šireg tržišta još čekamo, ali dosad smo imali više organiziranih degustacija i reakcije su bile odlične, i bolje od očekivanih. Čak su neki, nakon više kušanja naših craft pića, rekli da se više ne mogu vratiti na industrijske varijante jer je to nešto totalno drugačije. Izvoz definitivno planiramo, koliko god bude moguće, prvo u Sloveniju, a nakon toga i šire", zaključuje autor prvoga hrvatskog đumbirova piva.

Komentirajte prvi

New Report

Close