Airbnb se sve izraženije okreće posredništvu u hotelskom, umjesto u privatnom smještaju na kojem je i izgradio poslovanje. Američka je kompanija objavila kako je kupila HotelTonight, aplikaciju za traženje hotelskih soba uz popust.
Promjena strategije
Ova akvizicija proširuje ponudu Airbnb-a dodavajući mu cijeli niz hotela koje je donedavno smatrao suštom suprotnošću modelu svoga poslovanja i ljutim rivalima. Međutim, radi se i o promjeni poslovne strategije kojom Airbnb želi zagrabiti dio tržišnog kolača među turistima koji zaziru od noćenja i boravka u domovima potpunih stranaca. No, na zaokret je vjerojatno utjecao i stav pojedinih gradova koji žele ograničiti kratkoročni najam apartmana.
114 milijuna
dolara vrijedila je zadnja runda povećanja kapitala iz 2017. godine
Kako navodi Reuters, Airbnb kupnjom HotelTonighta postaje servis za sve vrste turista čime ulazi na "teren" velikih putničkih internetskih stranica, kao što je Expedia ili Priceline. Glavni izvršni direktor Brian Chesky ocijenio je akviziciju kao velik korak u izgradnji putničke platforme. Međutim, koliko je platio ovu akviziciju Airbnb nije želio otkriti. Valja naglasiti kako je HotelTonight posljednji puta dokapitaliziran 2017. sa 115 milijuna dolara, a tada je vrednovan na 463 milijuna dolara. Ako se analiziraju dosadašnji rezultati Airbnb-a u ponudi hotelskog smještaja, ovaj potez ima smisla.
Sve više 'last minutea'
Prošle godine kompanija je udvostručila svoju ponudu soba u hotelima, hostelima, resortima i sličnim objektima. To je rezultiralo s tri puta više rezervacija takve vrste smještaja nego 2017. godine. Uglavnom su se za takve rezervacije odlučili novi korisnici Airbnb-a, objavila je kompanija. Također, kompanija je primijetila da sve više korisnika rezervira smještaj – neovisno radi li se o hotelskom ili privatnom – po principu "last minute". A upravo je takav princip poslovanja specijalnost HotelTonighta.
Tvrtka iz San Francisca prikuplja neprodane sobe u hotelima i nudi ih uz značajan popust, često ciljajući gradska i poslovna središta. HotelTonight započeo je kao stranica za rezervaciju istoga dana, no sada omogućuje rezerviranje i nekoliko mjeseci unaprijed. Valja naglasiti i kako je HotelTonight profitabilan, iako posluje u vrlo konkurentnom okruženju. Od mjesečnog gubitka od dva milijuna dolara kompanija je nakon 2016. kroz smanjenje radne snage i rezanja skupih promocija došla do tri milijuna dolara mjesečne dobiti, tvrdi Reutersu izvršni direktor i suosnivač Sam Shank.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu