Glavni izazovi obiteljskih poduzeća su nedostatak vještina i sve skuplji rad

Autor: Darko Bičak , 07. ožujak 2019. u 22:00
Sve teže naći kvalitetno obučene kadrove/FOTOLIA

KPMG-ova analiza pokazuje da se više od polovice obiteljskih tvrtki u Europi planira širiti u inozemstvo.

Europska obiteljska poduzeća  imaju sigurnu budućnost, ali moraju postati agilnija, brže inovirati i privući najbolje zaposlenike kako bi ostala konkurentna i nastavila rasti.

Ovo je jedan od ključnih nalaza zadnjeg Europskog barometra obiteljskih poduzeća u kojem su prikazani rezultati 1576 anketiranih rukovoditelja obiteljskih tvrtki u 26 zemalja diljem Europe.  Ovo sedmo izdanje Barometra, u izdanju konzultantske kuće KPMG i federacije nacionalnih udruga zemalja članica Europske unije – Europska obiteljska poduzeća (EOP) otkriva kako i ove godine obiteljska poduzeća nastavljaju svoj napredak na zamahu snažnog gospodarskog rasta proteklih godina.

Analiza pokazuje da gotovo četvrtina ispitanika (23%) planira proširiti i diversificirati svoje proizvode i usluge kako bi potaknuli budući rast, a više od polovice njih (54%) planira se proširiti na nova tržišta. Ispitanici kapitaliziraju prošli rast i reinvestiraju dobit u poslovanje. Većina ispitanih poduzeća (86%) ulaže u osnovnu djelatnost, 83% ulaže u inovacije i tehnologiju, a 81% ulaže u zapošljavanje i obuku.

 

33 posto

obiteljskih tvrtki planira glavnog direktora dovesti izvan kruga obitelji

To je ujedno i izravan odgovor na prva dva izazova s kojima se suočavaju europska obiteljska poduzeća: nedostatak vještina (53%) i porast troškova rada (36%).U svijetu koji se sve više digitalno i tehnološki usmjerava, europska obiteljska poduzeća također prepoznaju potrebu za novim vještinama i sposobnostima lidera. Zoran Zemlić, Direktor, Grupa za obiteljska poduzeća, KPMG u Hrvatskoj ističe da kako obiteljsko poduzeće raste, postaje im vrlo važno izaći izvan okvira obitelji, kako bi pronašli dodatne resurse.

Prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja, 33 posto obiteljskih poduzeća razmatra angažman eksternog glavnog izvršnog direktora. "Ovo se posebno odnosi na visoko specijalizirane djelatnosti u područjima od digitalne inovacije do ključnih uloga u području proizvodnje. Nažalost, ovakve kadrove vrlo je teško naći". kaže Zemlić. Goran Horvat, predsjednik Uprave KPMG u Hrvatskoj, pojašnjava da obiteljska poduzeća znaju kako trajati. "Generacijama su bili izloženi i ekonomskim usponima i padovima, pa znaju kako diversificirati, promijeniti smjer i držati se ispred konkurencije", ističe Horvat.

Komentirajte prvi

New Report

Close