Prihod od privatnoga smještaja najbrže raste

Autor: Marija Crnjak , 03. ožujak 2019. u 22:00
U Hrvatskoj popunjeno već 80-ak posto objekata s Booking.coma/Ivana Ivanović/PIXSELL

Oko 40 posto aktivnih korisnika platforme Booking.com rezerviralo je neku od nehotelskih opcija smještaja.

Prvi put u povijesti kompanije, grupa Booking Holdings otkrila je podatke o prihodima platforme za iznajmljivanje smještaja Booking.com ostvarenima u poslovanju s nehotelskim smještajnim objektima.

Tako je u segmentu nehotelskog smještaja u 2018. godini ostvaren prihod od 2,8 milijardi američkih dolara, što čini 20 posto ukupnog godišnjeg prihoda tvrtke, uz zabilježen rast brži od ukupnog rasta prihoda kompanije te odličnu profitabilnost. Samo u trećem kvartalu 2018. godine u tom je segmentu ostvaren rekordni prihod koji premašuje 1 milijardu dolara.

Europa dominira
Segment nehotelskog smještaja izuzetno je važan u poslovanju tvrtke Booking.com, kao i europsko tržište na kojem su i dalje najjači. Kompanija je u 2018. godini ostvarila velik rast završavajući godinu s 5,7 milijuna prijavljenih smještajnih jedinica na stranici Booking.com, a u napominju da je to više od ijedne druge tvrtke za rezervaciju nehotelskog smještaja. Ta brojka pokazuje rast od 18 posto u odnosu na prethodnu godinu. 

Tvrtka također otkriva informaciju kako je 40 posto aktivnih korisnika platforme Booking.com u posljednjih 12 mjeseci rezerviralo neki od nehotelskih opcija smještaja dostupnih na njihovim stranicama. Za sada se i dalje ne otkrivaju prihodi po zemljama, uključujući Hrvatsku, za koju Booking.com nikad nije komunicirao u javnost ni ukupne podatke o poslovanju, kao niti po segmentima smještaja.

Međutim, sukladno strukturi smještaja u Hrvatskoj Booking.com dobar dio prometa ostvaruje upravo u segmentu apartmana i onog što u svom izvješću Booking naziva alternativnim smještajem, gdje spada skoro sve osim hotela.  Trenutno je u tom segmentu, odnosno pod kategorijom Objekti u domaćinstvu u eVisitoru registrirano njih 103.140 s 591.093 kreveta. To je oko 5 tisuća više objekata nego lani uoči ljetne sezone i oko 30 tisuća više kreveta nego lani, te čak 80 tisuća kreveta više nego u 2017. godini.

Obiteljski smještaj čini trećinu od ukupnog broja smještajnih objekata, uključujući nekomerijalne objekte.  Istovremeno, pod kategorijom hoteli registrirano je ukupno 1163 objekata sa 170.865 kreveta. Na stranicama Bookinga trenutno se navodi da se u Hrvatskoj preko te platforme iznajmljuje ukupno 69,4 tisuće apartmana, od toga čak 40 tisuća u Dalmaciji, a u Istri je gostima na raspolaganju 12,5 tisuća apartmana preko Bookinga. Za početak lipnja na njihovim straniocama se navodi kako je u Hrvatskoj popunjeno već 80-tak posto smještajnih objekata.

Traži se kvaliteta
I Booking.com, kao i ostale platforme sve više naglašavaju važnost kvalitete usluge smještaja, što je i garancija većeg prihoda, ne samo vlasniku nego i online agencijama. Stoga će i ova agencija imati koristi ako se realizira projekt rekategorizacije obitelskog smještaja čija provedba kreće upravo ovog tjedna, zahvaljujući sporazumu koji je Ministarstvo turizma sklopilo s Hrvatskom bankom za ovnovu i razvitak i za sad dvjema poslovnim bankama.

Kako je poznato, krediti su namijenjeni podizanju kvalitete usluge malih iznajmljivača, koji će moći podići kredite u iznosu od od 20.000 do 375.000 kuna s kamatnom stopom od 2,70 posto za kredite u kunama i 2 posto kamate za kredite u eurima, uz rok otplate do 10 godina s počekom od godinu dana. 

Komentirajte prvi

New Report

Close