Po povratku iz Bruxellesa Uljanikov odabrani strateški partner Tomislav Debeljak i država počinju pregovarati oko podjele tereta međufinanciranja s ukupno 600 milijuna kuna kojima bi se omogućilo deblokadu i dovršetak gradnje brodova.
Kako se odvijaju pregovori, jučer nijedna strana nije željela javno iznositi svoje pozicije. Niti službeno, niti neslužbeno. Nejasno je tako hoće li Debeljak odustati od svoje ponude, koja polazi od toga da država u cijelosti sanira postojeće dubioze, a on sa svojim partnerom osigura poslovanje s čistim startnim pozicijama.
Logičan oprez
Iz Ministarstva gospodarstva čulo se uoči odlaska u Europsku komisiju kako je Debeljak tražio da za svoju participaciju u financijskoj injekciji osigura kolateral, no najnovije informacije govore kako to nije izvedivo. Ministar gospodarstva Darko Horvat s druge strane ponavlja da strateški partner treba pokazati želju, volju i financijsku sposobnost da se u proces restrukturiranja uključi i prije verifikacije programa, a razumljiv je i logičan oprez Debeljaka.
1,86 mlrd.
kuna sjest će odmah na proračun aktiviranjem jamstava
Iz vladinih krugova čuje se kako je s njihove strane iznesen model kojim bi se omogućilo izbjegavanje stečaja u 3. maju i Uljanik Brodogradilištu, a na Debeljaku je, kaže više sugovornika, da se izjasni hoće li sudjelovati ili ne. Iz Brodosplita, pak, zasad ni riječi odustaje li Debeljak od svog modela i što su njegove nove pregovaračke pozicije.
Prioritet 'gašenje vatre'
Činjenica je da je državi u ovom trenutku primarno "ugasiti vatru", a prije svega umanjiti teret koji aktiviranjem jamstava pada na državni proračun, što bi po Horvatovim riječima bilo 1,86 milijardi kuna. Taj novi angažman države u Uljaniku Europskoj komisiji zasad nije sporan budući da se njime, kako je pojašnjeno, štiti državni proračun od većih troškova, no pitanje ostaje li takav stav Bruxellesa i u slučaju da Debeljak u ovoj fazi ne priskoči u pomoć, jučer nije bilo jasnog odgovora.
Do kada će se, pak, čekati usuglašavanje odnosa države i Uljanika s Brodosplitom također nije pitanje na koje se u ovom trenutku može dobiti odgovor. Jasno je tek da bi odnosi snaga trebali biti poznati do idućeg utorka, kada se u Rijeci na Trgovačkom sudu održava novo ročište na kojemu se razmatra konačno otvaranje stečaja tog brodogradilišta. U ovom trenutku može se tek ocijeniti da su za svaki scenarij šanse podjednake, 50:50 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nema riješenja bez hapšenja! A to se nebu dogodiloooooo…..
Zašto bi se država na nešto što se traži da u cjelosti plati iz proračuna uopće oslanjala na dubinsko snimanje investitora?
Zar u godinu dana nisu mogli sami analizirati koliko bi ih koja varijanta koštala?
čeka se da svi radnici sami odu kao što se očekuje i od Brkića.
EU je odavno postavila jasna pravila: spašavanje tvrtki da, ali na način da država daje do 50%, a najmanje 50% strateški partner. ako ne ide tako, onda mora ići stečaj.
zašto bi sad debeljak trebao dobiti posebne uvjete tj. da država plati 100% pa njemu pokloni firmu očišćenu od dugova, a što je protivno uvjetima poziva za strateškog partnera!??
svi mi koji nismo umočeni u ovu gadljivu priču normalno da bismo htjeli da privatnik preuzme firmu i sve obveze , ali 50% je minimum minimuma ! ako taj ne želi dati niti 50%, ona neka firma ide u stečaj pa neka se proda onome tko ponudi najviše, a ne da svi mi platimo dugove, a on dobije besplatno firmu bez dugova!!!!!
Uključite se u raspravu