MUP je predložio da se za neke od najtežih kategorija prometnih prekršaja, a i onima koji ih učestalo ponavljaju, privremeno oduzme vozilo. K tome će vozač koji je kažnjen oduzimanjem vozila morati snositi troškove njegova čuvanja.
A bez auta bi privremeno mogli ostati oni koji su najmanje dvaput pravomoćno kažnjeni za vožnju u krivom smjeru ili odbijanje alkotestiranja, zatim oni koji su najmanje dvaput pravomoćno kažnjeni jer su vozili dok im je oduzeta vozačka, koji su dvaput kažnjeni jer im je alkotest pokazao iznad 0,5 promila te oni koji su dvaput kažnjeni za vožnju u naselju 50 km/h iznad ograničenja, piše Jutarnji list.
I dok u studenom nije bilo poznato na koji bi se rok vozilo oduzelo po konačnom prijedlogu, to bi bilo moguće do pravomoćnog okončanja prekršajnog postupka. Ministarstvo je u petak izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama – kojim se kazne za neke prekršaje drastično povećavaju, pa i dvostruko, primjerice sa 10 na 20 tisuća kuna, ali se i izriče mogućnost do 60 dana zatvorske kazne za one koji na autocesti voze 50 km/h iznad dopuštene brzine ili prođu zaredom kroz više crvenih svjetala na semaforu – pustilo u postupak e-savjetovanja koje je otvoreno do 4. ožujka.
S čak do 20.000 kuna kažnjavat će se prekoračenje brzine u naseljima ili na mjestima gdje je brzina regulirana prometnim znakovima, a za 30 km/h veće prekoračenje od dopuštene brzine, umjesto dosadašnje 2000 kuna, kazna može iznositi od tri do sedam tisuća kuna. Osim povećanja novčane kazne, novina je i oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci, ako je to vozaču prvi takav prekršaj, do dvije godine ako je to treći put da je vozio prebrzo, kao i svaki sljedeći put.
Policija će podatke o vozačima prekršiteljima čuvati u svom informacijskom sustavu 15 godina.
Ključne novosti
Privremeno oduzimanje vozila
Za vozača koji je najmanje dva puta pravomoćno kažnjen za vožnju u krivom smjeru, odbijanje alkotestiranja, ako je vozio dok mu je vozačka oduzeta, ako je imao iznad 0,5 promila alkohola u krvi i za vožnju u naselju brzinom 50 km/h većom od ograničenja.
Ukidanje dozvole i izvanredni liječnički pregled
Za skupljenih 12 negativnih bodova, a za mlade vozače ako skupe devet negativnih bodova. Na izvanredni liječnički će oni koji su tri puta u tri godine vozili alkoholizirani.
Bez dozvole do dvije godine
Za tri prekršaja prolaska kroz crveno na semaforu te za tri i više prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili droga.
Kazna do 20.000 kuna i(li) 60 dana zatvora
Prolazak na crveno na semaforu, ubrzanje na crvenom ili prolazak kroz više crvenih svjetala, odbijanje alkotestiranja i testiranja na opojne droge, te odbijanje liječničkog pregleda, za vožnju bez položenog vozačkog ispita.
Nakon 67. godine obavezan liječnički pregled
Nakon 67. godine vozači su dužni proći liječnički pregled da bi produžili vozačku. Posljedica je to sve većeg broja nesreća koje izazivaju vozači u trećoj životnoj dobi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Evoluira sigurnost u prometu ko i zakonodavstvo – od Andrije Hebranga preko Žužula , Spajića i Rojsa pa onda Culeja i Hasanbegovića do najnovijih hibrida Bujaneca, Pernara i Zekanovića
unatrag desetak godina svaken godine podižu kazne a poginulih sve više ..jedina korist od tih kazni je što je puni buđet a to sa sigurnosti nema nikakve veze…imamo stari vozni par..magistrale i lokalne ceste su loše i nisu kategorinizirane,a cestarina je skupa,,
zašto se ne uvode kazne za divljanje u Saboru, nije li uvijek bilo da treba najprije pomesti ispred svoga praga
Apsolutno podržavam svaki potez kojim bi se trebao smanjiti broj nesreća te broj poginulih i povrijeđenih u tim nesrećama. Međutim, smeta me neprestana kampanja protiv vozača preko 65 godina starosti, u kojoj se bez iznošenja relevantnih podataka govori o tome kako su, najblaže rečeno, oni postali pošast na cestama. Usporedite podatke, pa ćete vidjeti da najveći broj prometnih nezgoda sa blažim ili težim posljedicama prouzrokuju zapravo mladi, neiskusni vozači, koji voze prejake i prebrze automobile. Nažalost, većina njih su osobe koje su na bilo koji način podobne, pa ih se u posljednje vrijeme uopće ne spominje u medijima. U prilog mom mišljenju su dva razloga zbog kojih se stariji vozači neopravdano stigmatiziraju. To su: stariji vozači su svjesni svojih sposobnosti pa ne ulaze u rizična ponašanja i drugo, većina starijih vozača su umirovljenici sa malim primanjima i nemaju novaca za plaćanje kazni. Pritom, ne želim reći da i među njima nema onih kojima bih osobno odmah oduzeo dozvolu, no takvi su u manjini. Što se liječničkog pregleda tiče,podržavam inicijativu da svaki vozač pri produljenju važenja vozačke dozvole, treba proći liječnički ptrglrd. No, tu bih dodao besmislenost u zakonu, gdje se vozačima ispod 65 godina starosti, vozačka dozvola produžuje samo administraivno na 10 i više godina. Uzmite za primjer da čovjek od 40 godina položi ispit sa 30 godina i toku slijedećih 10 godina nastrada, stekne nekakav fizički nedostatak, ali ga nitko u tome ne će kontrolirati. Nasuprot tome, imate mnogo vozača preko 65 godina koji su u veoma dobroj fizičkoj i psihičkoj kondiciji. S druge strane, predlažem da se povežu liječnici opće prakse i policija kako bi dobili na uvid sve vozače koji imaju neke psihičke probleme zbog koji piju lijekove koji utječu na sposobnost vozača za sigurnu vožnju. Takvim vozačima bi trebalo oduzeti pravo upravljanja vozilima sve dok traje njihova terapija. I na kraju, sa kaznama, kakve god one bile, se slažem, no, mislim da treba prije svega poraditi na prevenciji i to od djece najmanjeg školskog uzrasta pa nadalje, kako bi se podigao nivo prometne kulture. Time bi se povećao i stupanj osobne odgovornosti, te smanjio broj prometnih nezgoda.
Uključite se u raspravu