Zorana Mihajlović, ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Srbije, najavila je da će Srbija 17. siječnja, za vrijeme posjete ruskog predsjednika Vladimira Putina, s Rusijom potpisati ugovor o željezničkom prometu vrijedan 230 milijuna eura, koji se odnosi na radove na dionici pruge Stara Pazova – Novi Sad, izgradnju novog dispečerskog centra za upravljanje prometom i nastavak obnove barske pruge od Valjeva prema Užicama, prenosi agencija Beta.
Dobra iskustva s RZD-om
"Ugovor između Infrastrukture željeznica Srbije i ruske kompanije RZD International je vrlo važan, kao i posjeta Putina, jer je bitno da Srbija sa SAD-om, Rusijom i Kinom ima dobre odnose", rekla je ministrica za TV Prva. Rusija je četvrti vanjskotrgovinski partner Srbije, a za 11 mjeseci prošle godine izvoz u Rusiju vrijedio je 954,6 milijuna dolara što je za 4% više nego u istom razdoblju 2017.
Uvoz iz Rusije bilježi rast od 30% i vrijedio je 1,84 milijardi dolara, javlja Tanjug. Mihajlović je ocijenila i da su Ruske željeznice jedna od najboljih svjetskih kompanija i da Srbija nije imala loših iskustava u suradnji s njima. "Ruske željeznice napravile su podvig i postavile prvih 10 kilometara brze pruge kojom se vozi 200 kilometara na sat na dionici Stara Pazova – Novi Sad, kao dijela pruge Beograd – Budimpešta. Ona je istaknula da će se nastaviti intenzivno ulaganje u željeznice, podsjetivši da je prošle godine završeno 77 kilometara pruga, kao i da je ostalo da se obnovi gotovo 200 kilometara Barske pruge.
Praćenje robe i u Europi
"Ruske željeznice zainteresirane su za izgradnju najsuvremenijeg dispečerskog centra za upravljanje prugama u Srbiji", rekao je još u svibnju 2017. godine Sergej Pavlov, glavni direktor kompanije RZD International. Godinu dana ranije ruski Institut NIIAS i Prometni institut CIP potpisali su ugovor o projektiranju dispečerskog centra za upravljanje željezničkim prometom u Srbiji.
"Taj centar bi omogućio da se prati roba na željeznicama ne samo na cijelom području Srbije, već i u cijeloj Europi. To bi mnogo značilo ne samo za Infrastrukturu željeznica Srbije, već i za Srbija Kargo", objasnio je Pavlov. Stari dispečerski centar u Srbiji postoji već više od 30 godina i tehnološki je zastario.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jugokompleksi su najgora dijagnoza!
Opet navlačenje, nije u Sloveniji nego u Srbiji što je nama jako bitno.
aupm
aupm
Uključite se u raspravu