Ove godine na burzi Uber i Lyft, a sprema se i Airbnb

Autor: Tomislav Pili , 08. siječanj 2019. u 13:53
Izlazak Ubera na burzu čeka se već godinama/REUTERS

Servisi za prijevoz u tišini su predali dokumente za IPO, a njihova burzovna premijera očekuje se u proljeće ili ljeto.

Unatoč opreznim prognozama za američko dioničko tržište, ovo bi mogla biti godina velikih izlazaka na burzu.

Kako piše CNN, servisi za prijevoz putnika Uber i Lyft u tišini su predali dokumente za početnu ponudu dionica (IPO) američkom financijskom regulatoru, Komisiji za burze i vrijednosnice. To ponaprije znači da će u idućim mjesecima biti javno poznato više podataka o njihovu poslovanju.

Manje je više
Uvrštenje na burzu i početak trgovanja dionicama ove dvije kompanije može se očekivati u kasno proljeće ili početkom ljeta, ocjenjuju analitičari. S obzirom na njihovu vrijednost, oba IPO-a bez sumnje će biti divovska. Naime, Uber po procjenama vrijedi 72 milijarde dolara, a Lyft je nedavno procijenjen na 15 milijardi dolara. Osim njih, ulagači će možda kupovati i dionice servisa za unajmljivanje nekretnina Airbnb, zatim društvene mreže Pinterest i servisa WeWork.

 

72 mlrd.

dolara procijenjena je vrijednost Ubera

Naime, svi oni vrednovani su na najmanje 10 milijardi dolara, a govorkanja na tržištu govore da razmatraju izlazak na burzu ove godine. "Ove bi godine mogli vidjeti manje IPO-a, ali većih po iznosu", smatra Matt Kennedy, stariji IPO analitičar u tvrtki Renaissance Capital. Kennedy smatra kako su investitori u pravu kada se fokusiraju na dvije kompanije za prijevoz kao glavnim ovogodišnjim kandidatima za IPO. "Uber i Lyft su na vrhu. Ali ako neka kompanija ima dobre fundamente, privući će interes", ocjenjuje Kennedy. "Postoji velik broj kompanija koje su kandidati za IPO dovođenjem svojih financija u red", dodao je taj analitičar.

Ne treba očekivati čuda
Tu Kennedy ubraja proizvođača fitness opreme Peloton, pa proizvođača madraca Casper te proizvođača zdrave hrane Beyond Meat. S druge strane čuju se upozorenja kako investitori ne trebaju očekivati čuda od izlaska na burzu "jednoroga", odnosno kompanija vrednijih od milijardu dolara. Tako je primjerice vrijednost Spotifyja potonula nakon izlaska na burzu, a Snapchat je uz fanfare izašao na burzu 2017. da bi dionica ubrzo potonula.

"Nema mnogo medijski popraćenih IPO-a koji su se pokazali uspješnima", komentirao je Scott Kessler, direktor analize dioničkog tržišta u tvrtki CFRA. Razlog opreznom pristupu tehnoloških tvrtki burzi treba tražiti i u činjenici da Wall Street nema mnogo razumijevanja za "porođajne muke" takvih kompanija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close