Ideje pokrenute ljubavlju slogan je brenda Puro Amor iza kojeg stoji kreativna hrvatsko-peruanska priča.
Iza nje se krije Dragitza Raštegorac Grubišić, 28-godišnja diplomirana komunikologinja i grafička dizajnerica rodom iz Perua, koja je u potrazi za hrvatskim korijenima prije četiri godine stigla u Zagreb, dobila stipendiju, naučila hrvatski i ovdje započela novi život. Najprije je radila kao voditeljica u jednom muzeju, zatim je otvorila obrt, a danas izrađuje šalice s porukama na hrvatskom jeziku. Dragitza je odlučila zabilježiti sve dosjetke, običaje i natpise koje je vidjela i čula u Hrvatskoj kako bi ih ovjekovječila na šalicama.
Otvorila i showroom
"Počela sam razmišljati o vlastitom brendu prije dvije godine. Shvatila sam da moram biti 'sama svoj šef' kako bih bila promjena koju želim vidjeti u svijetu. Htjela sam izraditi šalice s pozitivnim porukama, ali na hrvatskom kako bi ljudi ovdje mogli kupiti šaljive dosjetke na svom jeziku, a stranci nešto jedinstveno kao suvenir", objašnjava nam Dragtiza. Slogan brenda Puro Amor koji glasi Ideje pokrenute ljubavlju osmislila je Dragitzina najbolja prijateljica i cimerica. "Ipak je riječ o proizvodima s posebnim natpisima koji su kao poklon uistinu dokaz ljubavi", kaže Dragitza koja dosad nije imala nijednog nezadovoljnog klijenta, a njezine "šalice sa stavom" jedinstveni su poklon za razne prigode pa tako i za nadolazeće blagdansko vrijeme.
Obrt je otvorila 2016. godine kad je odlučila izaći iz komforne zone, riskirati i raditi ono što želi. "Imam paušalni obrt za početak. Premda nije teško početi, s druge strane je bilo zahtjevno jer je svu birokraciju potrebno obaviti u nekoliko ureda. No, uvijek sam imala na umu da ako ne riskiram i ne investiram, neću promijeniti ništa u svom životu", kaže mlada poduzetnica. Njezin alat su papir, olovke, stroj, odnosno pegla za šalice i računalo na kojem najprije nacrta zamišljeno i zatim tiska na posebnom printeru.
Šalice, osim kod kuće, izrađuje i u showroomu koji je zapravo svojevrsno skladište, odnosno radionica. Određeni modeli šalica dostupni su u dućanima Take me home i Nautilus u Zagrebu, u Splitu u Crno Corneru, a prodaje ih i u dućanima u Dubrovniku i Bjelovaru. Većina lokalne prodaje odvija se putem društvenih mreža, a zainteresirani šalicu mogu naručiti s dostavom ili je preuzeti u njezinom showroomu u Rotondo centru u Zagrebu.
Surađuje s nekoliko tvrtka koje su tražile poslovne i božićne poklone pa je tako za njih izrađivala dizajn i šalice. "Volim surađivati s tvrtkama jer je kreativni proces drugačiji, dizajn je namijenjen njihovim klijentima pa je sve drugačije i zahtjevnije. Moji su proizvodi stigli i do Dubrovnika i Bjelovara kada su me kontaktirale vlasnice dućana. Želim da moj brend bude dostupan svima", ističe naša sugovornica.
Personalizirane narudžbe
Cijena proizvoda kreće se između 50 i 70 kuna, ovisno o dizajnu i modelu šalica, za bilo koji proizvod koji je već na profilu i u ponudi. Kada se izrađuje personalizirani dizajn, cijena je veća, a ovisi i o vremenu koje je Dragitzi potrebno za izradu. "Kada je riječ o personaliziranoj narudžbi, moram znati što točno klijent želi i traži, kao i sa šalicama iz naše ponude", objašnjava Dragitza. Ljudi najčešće traže poklone za Božić, promociju, rođendane i za poklone za roditelje, a Dragitza ih je izrađivala i za djevojačke večeri te kao poklone za goste na vjenčanju. "Imam šalice za sve prilike, mogu se naručiti u velikim količinama, uz popust kada se radi o poslovnim poklonima, šalicama za djevojačku večer, vjenčanje i slično. Nadam se da ću uvijek imati nove ideje i natpise za šalice i druge proizvode", kaže Dragitza.
Motivirali su je kolege na poslu i prijatelji, a ideje o natpisima sve su češće dolazile kada je nastupala u Studiju smijeha na večerima otvorenog mikrofona jer što bi više, kaže, razmišljala na hrvatskom, dobivala bi i više ideja. Poduzetnički život je, kaže, ponekad zabavan, ponekad stresan, no smatra da poduzetnička klima nije toliko negativna. "Naravno da može, ali i mora bolje. Vlada mora dati veću podršku mladim poduzetnicima, ali i mi mladi moramo razumjeti da ne ide sve tako lako i brzo.
Poduzetništvo iziskuje puno rada, truda i novih izazova svaki dan", smatra mlada poduzetnica. Želi da ljudi vide Puro Amor kao dizajnerski brend ne samo za šalice već i za sve poklone, a sljedeće godine planira otvoriti online shop kako bi svima bilo jednostavnije pronaći sve proizvode. "Jednog dana želim otvoriti dućan, zaposliti ljude na radno vrijeme od šest sati. Smatram da što je kvalitetna atmosfera uz dobre uvjete na poslu, zaposlenici su sretniji i bolje rade. Kad su sretni zaposlenici, sretni su i kupci koji imaju razlog više vratiti se", zaključuje Dragitza Raštegorac Grubišić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu