Populariziramo STEM jer jako malo mladih upisuje studije iz tog područja

Autor: Native tim VL i PD , 10. prosinac 2018. u 22:00
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Vladimira Senčar Perkov, direktorica Ljudskih resursa u Ini, smatra kako bi fakulteti mogli pojačati svoj angažman kako bi osigurali dostatne prilike studentima za pronalaženje praksi.

S Vladimirom Senčar Perkov, direktoricom Ljudskih resursa u Ini, razgovarali smo problemu zapošljavanja mladih, potrebi bolje organizacije prakse na fakultetima te projektima kojima INA uvodi mlade u svijet rada.

Problem broj 1. danas u Hrvatskoj je odlazak mladih ljudi i sada već alarmantan nedostatak radne snage. Zašto mladi odlaze i što bi se trebalo poduzeti da se taj trend zaustavi?

Nezaposlenost koja vodi do odljeva mlade radne snage ključni je problem tržišta rada u Hrvatskoj. Također, trendovi pokazuju kako veliki broj iskusnih inženjera odlazi u mirovinu u sljedećih pet do deset godina. Na tržištu nema dovoljno mladih ljudi iz struke koji bi mogli zamijeniti inženjere na odlasku, što rezultira vrlo kompetitivnom atmosferom na tržištu rada. Izazov je upravo u tome što se mali broj studenata odlučuje za studij prirodnih znanosti, tehnologije inženjerstva i matematike, tj. STEM područje. INA se posljednjih godina profilirala kao kompanija koja potiče i ohrabruje mlade ljude, a naš cilj je popularizirati područje STEM i približiti naftnu industriju mladima koji mogu postati naši budući zaposlenici.
Praksa je veoma važan dio svakog obrazovanja, radi čega je neizostavan element u većini obrazovnih ustanova u razvijenim zemljama. U Ini smatramo kako je upravo to područje u kojem naši fakulteti mogu pojačati svoj angažman kako bi osigurali dostatne prilike studentima za pronalaženje praksi. Jedan od načina kako to mogu postići je suradnja s tvrtkama i velikim kompanijama u Hrvatskoj, ali i inozemstvu. Kontinuirano ulažemo u jačanje partnerskih odnosa s onim fakultetima na kojima se obrazuju profili studenata koji su u Ini najtraženiji – Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Rudarsko-geološko-naftni fakultet i Fakultet strojarstva i brodogradnje. Također, gospodarstvo može stimulirati mlade na odabir određenih smjerova i zanimanja kako bi nakon diplome bili konkurentni na tržištu rada; primjerice kroz programe stipendiranja i omogućavanja stjecanja prakse, što u Ini sustavno činimo već godinama. Isto tako, u želji da se što bolje predstavimo i približimo našim potencijalnim mladim kolegama, prisutni smo na većini relevantnih sajmova karijera te aktivno surađujemo s cijelim nizom sjajnih mladih kolega, predstavnika studentskih i srednjoškolskih udruga – eStudent, AIESEC Hrvatska, Studentski.hr, BEST te s najpoznatijim portalom za srednjoškolce Srednja.hr.
Osim privlačenja talenata, kompanije veliki naglasak trebaju staviti upravo i na zadržavanje talenata što je u današnje vrijeme postao veliki izazov. Ključ za postizanje zadovoljstva svojih zaposlenika je omogućiti im izvanredno iskustvo rada u kompaniji, počevši od samog ulaza u kompaniju, prvog radnog dana, do razvoja.

Susreće li se i Ina s problemom nedostatkom radne snage? Zašto?

Unatoč krizi na tržištu rada, INA je još uvijek poželjan poslodavac zahvaljujući našim brojnim pozitivnim praksama usmjerenima na zaposlenike. Vodimo računa o cjelokupnom iskustvu zaposlenika, od trenutka zapošljavanja do trenutka njegovog odlaska iz kompanije ili umirovljenja. Kao i većina kompanija, izazove imamo sa zapošljavanjem sezonskih radnika, međutim, tu nastojimo istaknuti mogućnosti koje nudimo kao kompanija u daljnjem razvoju karijere i potencijalnom napretku za one koji se svojim učinkom i vrijednostima uklope u našu kompaniju.

Posebno se ističu projekti Growww i Freshhh koje već godinama provodite. Možete li reći koje benefite su donijeli vama, ali i polaznicima programa?

INA kontinuirano ulaže u zajednice u kojima djeluje te već godinama sustavno stimulira mlade kako bi nakon diplome bili konkurenti na tržištu rada. 
Dosadašnji pripravnički Growww natječaji doživjeli su golemi uspjeh s više tisuća prijava te je u proteklih devet godina u sklopu Growww programa od 2010. INA zaposlila više od 650 visokoobrazovanih pripravnika kojima su dodijeljeni ambiciozni poslovni ciljevi i zadaci, ali i pružena prilika da uče od svojih mentora, čime je INA postala vodeća kompanija u Hrvatskoj u zapošljavanju mladih. Program potiče zapošljavanje mladih bez iskustva iako je njihov rad na početku većinom ulaganje. Međutim, mladi imaju priliku brzo učiti i napredovati što kompaniji s druge strane donosi nove ideje, svježi pogled na stvari, energiju i naravno učinkovitost. Primanja su stimulativna i iznimno konkurentna za početnike u odnosu na hrvatske prilike te se ponosimo time da od samog početka mladima dajemo konkretnu šansu, edukaciju i mogućnosti.
Kako bi se dodatno angažirala digitalna generacija, mladi tako mogu sudjelovati u međunarodnom virtualnom nagradnom natjecanju Freshhh za studente. Studenti u sklopu natjecanja osmišljavaju strategiju i dolaze do pobjede vještim upravljanjem svojim virtualnim resursima u izazovnom svijetu naftne industrije. Cilj igre je na zanimljiv i zabavan način približiti svijet naftne industrije studentima te ih zainteresirati za rad u ovom dinamičnom području čiji je i INA dio. Najbolje plasirani timovi sudjeluju na finalu natjecanja uživo gdje se bore za bogate novčane nagrade te mogućnost zaposlenja. Prošlogodišnje natjecanje je privuklo natjecatelje iz gotovo 60 zemalja diljem svijeta, a pobjedu je odnio mađarski tim Petronauts, dok je drugo mjesto zauzeo hrvatski tim Delay. Ukupno se za sudjelovanje u natjecanju Freshhh 2017 prijavilo 1450 timova, što dokazuje da je Freshhh postao zaštitni znak u industriji na međunarodnoj razini.

Kada se govori o motiviranju mladih, često se fokus stavlja samo na njih. Rijetko se nažalost govori o onima koji mladima u školama i fakultetima prenose znanja i zapravo ih potiču na daljnji rad i usavršavanje – njihovim profesorima. Ina je i tu izgleda korak ispred.

Natječaj NajProfesor/ica omogućuje studentima da nominiraju profesora ili profesoricu iz srednje škole koji su u njima potaknuli želju za učenjem i napredovanjem, usadili ljubav prema prirodnim znanostima te utjecali na njihov daljnji odabir profesionalnog usmjerenja. Mentore je moguće nominirati u prirodoslovnim područjima matematike, fizike i kemije, a pozvani da se uključe u natječaj putem nominacija svojih profesora su studenti tehničkih i tehnoloških fakulteta, prirodoslovnih fakulteta i fakulteta geo-znanosti. Po završetku natječaja najboljem profesoru u svakoj od kategorija uručuje se plaketa i novčana nagrada od 5000 kuna, dok studenti koji ponude najkreativnije razloge za nominaciju također osvajaju prigodnu nagradu. INA je ovaj projekt pokrenula s ciljem naglašavanja važnosti mentorskog rada u odgoju mladih talenata, a dosadašnji natječaji postignuli su veoma dobar odaziv među studentima.

Podržavate projekt Poslovnog dnevnika Hrvatska pamet Hrvatskoj od samog njegovog pokretanja. Kako ste se za to odlučili, što smatrate njegovom najvećom prednošću i smatrate li da nedostaje još sličnih projekata?

Smatramo kako u Hrvatskoj postoje talenti u svim područjima, čemu smo svjedočili kroz naše brojne projekte usmjerene mladima. Naše iskustvo s učenicima i studentima je da su prepuni kvalitetnih ideja, inicijativa i energije te u njima vidimo budućnost našeg biznisa i ekonomije u globalu. Također smatramo da kao poslodavac možemo ponuditi puno u smislu osobnog i profesionalnog razvoja za mladog čovjeka te vjerujemo da kroz ovakve projekte i mladi ljudi vide nas kao poslodavca kod kojeg će moći puno naučiti, ali i ostvariti i ostale životne uloge.

New Report

Close