U razdoblju koje je pred nama imamo vrlo ambiciozne planove te u novu godinu ulazimo s umjerenim optimizmom.
Temeljimo ga prvenstveno na pozitivnim ekonomskim pokazateljima u sve tri zemlje regije u kojima poslujemo. U Hrvatskoj očekujemo rast BDP-a oko 2,6%, uz blago usporavanje rasta osobne potrošnje, ali jačanje investicijske aktivnosti, što bi u konačnici značilo i nešto brži rast uvoza dobara i usluga od izvozne aktivnosti, a time i negativan doprinos neto inozemne potražnje. Pozitivni, ali i negativni rizici ovakvoj projekciji prvenstveno se nalaze u sferi investicijskog rasta odnosno dinamike povlačenja novca EU fondova, te dodatnom jačanju privatnih investicija koje su uglavnom i dosad bile nositelj investicijskog oporavka. Moguće negativne rizike u vanjskim faktorima vidimo prvenstveno u dijelu usporavanja globalne trgovine uslijed zaoštravanja trgovačkih odnosa te u predstojećem Brexitu.
U Sloveniji očekujemo rast BDP-a od 3,5% a u BiH oko 3%. Inflacija bi se u Sloveniji I BiH trebala kretati nešto ispod 2%, dok bi kod nas mogla biti nešto niža, oko 1,6%, pri čemu inflatorni pritisci mogu doći od strane domaće potražnje te uvoznih cijena energenata i hrane odnosno najavljenog poskupljenja duhanskih proizvoda, dok će u kontra smjeru djelovati smanjenje stope PDV-a na određeni broj proizvoda, te konkurentska kretanja na domaćem maloprodajnom tržištu.
Na tržištu rada očekujemo rast zaposlenosti po stopi od oko 2%, te pad stope nezaposlenosti na ispod 9 posto. Bez obzira na to što smo u ovoj godini osvojili niz najrelevantnijih nagrada za izvrsnost, trebamo biti još bolji. Naši klijenti zaslužuju još više. I ne samo oni, već i naši zaposlenici te svi ostali dionici. Stoga jedan od naših stožernih smjerova u idućoj godini ostaje učvršćivanje pozicije lidera u digitalnim tehnologijama kroz nove inačice Digicala – naše platforme digitalnog bankarstva.
Daleko smo odmakli na putu do potpuno digitaliziranog poslovanja, a sljedeće godine planiramo i velik iskorak dalje. No, mi ne napuštamo poslovnice, mi ih transformiramo u ekspertna mjesta za savjetovanje i edukaciju klijenata. Poslovnica u našoj interpretaciji mijenja svoje osnovne funkcije i postaje ugodnije mjesto, mjesto gdje se odnos s klijentom dalje profesionalno razvija, dok jednostavne transakcije gotovo u potpunosti nestaju.
U dijelu poslovanja s građanima spomenuo bih još važnu i veliku konverziju našeg kartičnog portfelja na novi brand, s jednakim ili još boljim te modernijim funkcionalnostima. Veliku pažnju posvetit ćemo unapređenju i boljoj automatiziranoj podršci našeg odnosa s malim, srednjim i velikim tvrtkama u sve tri zemlje. U svim segmentima klijenata koristimo tzv. Machine learning, oblik umjetne inteligencije koji na dobrobit klijenata optimira većinu naših interakcija. U sljedećoj godini planiramo daljnje produbljivanje korištenja umjetne inteligencije u širem djelokrugu poslovanja. Naši klijenti zaslužuju izvrsnost kako tehnologije tako i profesionalnog bankarskog savjetovanja od strane vrhunski educiranih djelatnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu