Grampet grupa iz Bukurešta, privatni rumunjski željeznički teretni prijevoznik, priopćio je da je njihova podružnica Eurorail Logistics Srbija počela s poslovanjem. Prvi njihov teretni vlak krenuo je iz Subotice do granice s Rumunjskom, gdje ga je preuzela kompanija Feroviar Român u vlasništvu grupe.
Složena logistička rješenja
"Isporučujemo i povezujemo narudžbe klijenata preko više zemalja, posebno Srbije, ubrzo nakon liberalizacije željezničkog teretnog prijevoza na ovom tržištu. Mi smo prvi rumunjski privatni operator za ovu vrstu prijevoza koji posluje u susjednoj zemlji", izjavio je Gruia Stoica, predsjednik Grampet grupe – Feroviar Român grupe. Prema njegovim riječima, kompanija kao rezultat uspostavljanja teretnog prijevoza u Srbiji osnažuje vodeću poziciju u regiji i međunarodni profil kompanije.
"Grampet grupa je prva rumunjska međunarodna kompanija s prisutnošću u Mađarskoj, Bugarskoj, Moldaviji, Srbiji, Slovačkoj, Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj i odnedavno Grčkoj, dok je u strateškom planu širenje na još sedam zemalja", objašnjava Stoica. Eurorail Logistics Srbija najmlađa je članica grupe koja je 2013. godine dobila dozvole za unutrašnji i međunarodni teretni transport. Eurorail Logistics Srbija, s povezanim kompanijama Grampet Cargo Austria, Train Hungary, Train Hungary Croatia, Grup Feroviar Roman i Bulgarian Railway Company, u mogućnosti je s voznim parkom od 20.000 vagona i 400 lokomotiva klijentima ponuditi složena logistička rješenja.
20 tisuća
vagona i 400 lokomotiva posjeduje rumunjska prijevoznička kompanija
Grupa sa 16 kompanija
"Ovaj smo posao izgradili korak po korak, jer smo ušli na novo tržište i morali smo se upoznati sa srpskim propisima o željezničkom prijevozu", rekao je Adrian Andon, savjetnik za eksploataciju. "Uz naše kolege Claudiju Peter, menadžericu projekata iz Grampet grupe, Bogdan Stegăresca, savjetnika za komercijalne poslove, Georgea Stoica, zaduženog za poslovni razvoj u sklopu kompanije Feroviar Român grupa, tehnički tim iz Bukurešta i Mihaelu Lasaković, lokalnu predstavnicu, posjetili smo svaku željezničku postaju od Vršca do Beograda, angažirali smo prvoklasne mehaničare i tehničke ispitivače vagona", kaže Adrian Andon.
S rastom broja klijenata, rumunjska kompanija želi zaposliti više od sto lokalnih kvalificiranih kadrova u 2019. godini, posebno mehaničara, inženjera, dispečera i tehničkih ispitivača vagona.
Kompanija Grampet osnovana je prije gotovo 20 godina, i danas se razvila u najvećeg privatnog željezničkog teretnog i logističkog operatora, ne samo u svojoj zemlji već i u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Struktura grupe, koju čini 16 kompanija, postavljena je kako bi klijentima ponudila cjelokupna rješenja, kao što su teretni železjnički promet, izgradnja, popravci i nadogradnju željezničkih vozila, proizvodnja rezervnih dijelova, zakup robe, prijevoz tereta, logističke usluge, kao i napredna rješenja za željezničke operatere u području informatičkih tehnologija.
Odstupanje od ponude
Propali pregovori oko preuzimanja HŽ Carga
Grampet je 2013. bio u pregovorima s Hrvatskom oko kupovine 65 posto udjela u državnoj kompaniji HŽ Cargo. Međutim, u siječnju 2014. objavljeno je da je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture prekinulo suradnju jer je "tijekom pregovora došlo do značajnijih odstupanja od uvjeta iz obvezujuće ponude". Među ostalim, Rumunji su tražili jamstva države da u narednom razdoblju na tržište neće ulaziti drugi operateri
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu