Ministarstvo unutarnjih poslova u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti predlaže izmjene Zakona o sigurnosti prometa, a jedna od njih je i povećanje ograničenja brzine na autocesti sa 130 na 140 kilometara na sat.
Prometni stručnjak Ivan Dadić navodi kako povećanje na 140 km/h neće ugroziti sigurnost u prometu jer to ne bi bila prebrza vožnja te dodaje kako bi se na nekim mjestima moglo voziti i brže.
Smatra da bi kod nas trebalo primijeniti sustav kakav je u Njemačkoj, u kojoj, kako kaže, 'praktički nema ograničenja, osim na mjestima gdje je to posebno označeno', piše tportal.
Na pitanje može li se onda zagovarati i povećanje ograničenja u gradovima na 50 kilometara na sat, Dadić smatra da to nije mala brzina, ali ima dijelova gradova u kojima bi se moglo ići na 80 kilometara na sat. 'To ovisi o kvaliteti ceste', kaže.
Cilj uvođenja restriktivnih mjera je smanjiti broj nesreća i smrtno stradalih na prometnicama. No prometni stručnjak zaključuje kako nije problem samo u vozačima, već u nekvalitetnom razvoju prometnog sustava koji je također razlog za prometne nesreće.
'Policija treba jednako tretirati sve te prijaviti i vlasnika ceste, a ne samo vozače, ako se na nekoj cesti stalno događaju nesreće', smatra Dadić.
Ako se ograničena brzina na autocestama poveća na 140 kilometara na sat, onda bi se moglo voziti 164 kilometra na sat bez dobivanja kazne, uzevši u obzir dozvoljeno prekoračenje od 10 posto te 10 posto na mjerni uređaj. Za vožnju 50 kilometara na sat iznad ograničenja može se dobiti novčana kazna od 15 do 50 tisuća kuna ili 60 dana zatvora, pisao je nedavno Jutarnji list.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.za sve autoceste i dionice na njima je jednako ograničenje, A1 i A3 su neusporedive po izvedbi i konfiguraciji, A4 ima opet pojačan promet u odnosu na njih i svoje posebnosti, na nekim dijelovima A1 ako si prekoračio brzinu 30-40km, letiš van, jer je tako izvedena s kontra nagibom, da se na nekim dijelovima znakovima smanjuje ograničenje čak na 100 km, svaka cesta ima svoje specifičnosti i da ne kažem dnevne, mjesečne i godišnje promjene uvjeta i prema tome se treba elektronskom signalizacijom prilagoditi, vikendom, blagdanima, turističkoj sezoni, je neusporedivo opterećenje prometom u odnosu ako vozite preko tjedna između 23-05 sati noću, nema ni psa nigdje, a ti bi morao voziti 130 km sam sa sobom, ma da ne bi
Uključite se u raspravu