Uzbuđenje potrošača i nepregledni redovi ispred 16 otvorenih trgovina Lidla diljem Srbije obilježili su otvaranje njemačkog trgovinskog lanca, a kupce su oduševile cijene.
Hoće li otvaranje još jednog trgovačkog lanca utjecati na cijene artikala u drugim trgovinama i je li njemački trgovinski div opasnost po opstanak malih trgovina u Srbiji, pita TV N1.
Mali bez snage na tržištu
Prema ispitivanjima tržišta u Europi i zemljama u regiji, dolazak Lidla rezultirao je spuštanjem cijena u drugim trgovačkim lancima i to za 20 posto. Niže cijene na cijelom domaćem tržištu očekuju i iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. "To je pozitivan utjecaj u svim zemljama u kojima se pojavio Lidl, tako da očekujemo da će slično biti i kod nas. S tim što vjerujemo da će biti i daleko više iz jednostavnog razloga što vidimo da je koncept samog Lidla borba za potrošačku košaricu. Morat će ih pratiti i druge trgovine, ako misle zadržati kupce", kaže Goran Papović, predsjednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
16 trgovina
otvorio je istovremeno Lidl u Srbiji prošlog tjedna
Drugo je pitanje hoće li otvaranje još jednog velikog trgovačkog lanca zatvoriti vrata malih trgovina. Dušan Sinadinović, vlasnik tri maloprodajna objekta Sinko, za N1 kaže da male tgovine nastavljaju svoju borbu i da s tržišta, kao ni do sada, neće biti potisnute. Njegove trgovine rade u sklopu grupe Ilarion trade, koja okuplja pet manjih tvrtki s oko 30 trgovina. Takav način poslovanja, u okviru grupe, omogućava im, objašnjava Sinadinović, da kupuju jeftinije.
"U ovom trenutku mala trgovina, kao pojedinac, nema nikakvu snagu na tržištu da utječe na dobavljača, kako bi dobila nižu cijenu, koja će im kasnije u maloprodaji omogućiti konkurentnost. Cijena je danas ono što privlači kupce, visoke cijene kupce iz malih trgovina vode u velike trgovačke lance i to je ono što male trgovine moraju spriječiti", navodi Sinadinović, vlasnik Sinko Plusa.
Prednost je blizina kupcu
Prema njegovim riječima u borbi velikih i malih za svoj dio tržišta, mali će se morati reorganizirati i udružiti kako bi došli do jeftinije robe, odnosno do nižih nabavnih cijena.
Dolazak nemačkog diva utjecat će na konkurentnost, ali i na proizvođače koji će morati spustiti proizvođačke cijene. Adut, odnosno prednost malih trgovina u borbi s velikim trgovačkim lancima u tome je što su one blizu, u susjedstvu. "Privlačimo naše kupce ljubaznošću, osmjehom i kvalitetnom uslugom", kaže Sinadinović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Opet silovanje s nebitnim vjestima iz fašističke prčije!
Isto ko nacionalni trgovinski lanac ntl kod nas samo što i tu glupost vlasti radi svoje.
Čudi me što nigdje nije spominjano propadanje Agrokora
Uključite se u raspravu