Kanadska brodarska kompanija Algoma Central Corporation objavila je na svojim internetskim stranicama u petak da je poduzela korake kako bi otkazala preostala četiri ugovora o novogradnjama s hrvatskim brodogradilištem 3. maj.
Obavijesti o otkazu ugovora poslani su brodogradilištu jer ono nije osiguralo refinanciranje, a Algoma nema jamstava da će brodogradilište biti u mogućnosti dovršiti četiri broda, kaže se u njihovoj objavi.
Algoma će sada započeti proces nadoknade plaćenih rata po ugovoru, uključujući i izdavanje zahtjeva u sklopu naknada jamstava.
Algoma je već krajem rujna raskinula ugovor o gradnji broda za prijevoz rasutog tereta, koji je trebao graditi Uljanik.
Kako u subotu piše Novi list, riječki 3. maj, koji je u Uljanik grupi, time će ostati praktički bez i jednog broda u svojoj knjizi narudžbi, a navode i da raskid tih ugovora povlači za sobom nešto više od 70 milijuna eura državnih jamstava.
Ministar gospodarstva poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u intervjuu Jutarnjem listu u subotu da će Danko Končar kao strateški partner Uljanika svoju ozbiljnost dokazati kad pokaže spremnost za dokapitalizaciju tvrtke.
Kazao je i da se vode vode ozbiljni razgovori s investitorima iz Kine, Južne Koreje, Njemačke, Nizozemske, Italije, a ovoga se tjedna održao sastanak i s investitorima iz Ukrajine.
"Svi su oni načelno više zainteresirani za 3. maj, a ne i za pulsko brodogradilište. No, svi oni moraju najprije napraviti dubinsko snimanje Uljanik grupe kako bi mogli donijeti svoje poslovne odluke i dati obvezujuće ponude", istaknuo je Horvat.
Kanadski brodar Algoma objavio je jučer na svojim službenim stranicama kako su pokrenuli postupak raskida ugovora za sve svoje novogradnje koje su se trebale graditi u riječkom brodogradilištu, odnosno Uljanik grupi.
Riječ je o seriji od četiri samoiskrcavajuća broda za prijevoz rasutog tereta, od kojih je jedan otkazan početkom ovog mjeseca, a sada je kristalno jasno, crno na bijelo, da ista stvar slijedi i s preostala tri.
Izvori Novog lista ističu kako do ove nove, a moguće i završne katastrofe s otkazivanjima ugovora nije trebalo doći jer su, kažu, Kanađani pokazivali prilično razumijevanja za probleme u kojima se našao riječki škver kao dio Uljanik grupe. Očito im je prilično i stalo da dobiju te svoje brodove, barem dio njih. Da bi ugovore ostavili na snazi kanadski brodar i nije, navodno, uvjetovao toliko nemogućom stvari, a kad su još uvidjeli da s druge strane nema ni trunke dobre volje, očito je i njima "puknuo film". Rezultat toga je ovo njihovo jučerašnje priopćenje.
"Treći maj" ostao je tako sa samo jednim važećim ugovorom, ali strah je i pomišljati koje će biti njegove financijske reperkusije za brodogradilište s obzirom na rekordno kašnjenje u isporuci te novogradnje.
Prema neslužbenim informacijama koje je dobio Novi list, Algomin raskid ugovora za sva četiri broda povlači za sobom nešto više od 70 milijuna eura izdanih državnih jamstava za avansne uplate Kanađanima te još dodatnih četrdesetak milijuna dolara, za koje je država jamčila Uljaniku kada su uzimali kredite za njihovu gradnju. Drugim riječima, jučerašnje Algomino službeno priopćenje znači da hrvatski državni proračun ostaje kraći za nešto više od 100 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Ukoliko jamstva dođu na naplatu Vlada treba dati kolektivnu ostavku jer su lagali hrvatski narod.” pa di vi živite kolega!? Laž je jedina stalnica u (ne)radu Vlade! Oni prže lovu jer nije njihova i za istu ne odgovaraju! Moglo bi se reći da nemamo Vladu i brojne druge institucije šteta bi bila znatno manja!
Još jedan dokaz kako hrvatska Vlada laže svoje građane.
Rekli su da kriza u Agrokoru neće Hrvate koštati ni kune.
I dok su se oni lijepo dopisivali e-mailovima s borg doskočicama, na privatnoj firmi koja da propadne košta Hrvate nula kuna.
Meanwhile.
Hrvatska brodogradnja je i dalje propadala, a Plenković i razni ministri financija i gospodarstva nisu prstom mrdnuli da zaštite hrvatske interese.
Čitaj da zaštite ogromna jamstva koja su dali za brodogradnju.
Ukoliko jamstva dođu na naplatu Vlada treba dati kolektivnu ostavku jer su lagali hrvatski narod.
Očito da će nas zahebavanje s Agrokorom koštati stotine miliona eura.
Također treba pokrenuti i krivičnu odgovornost i materijalnu naplatu od hrvatskih dužnosnika koji su odgovorni za nečinjenje i ovu katastrofu za hrvatsko gospodarstvo,
Kako neće? Brodosplit je se dobrovoljno javio da ga završi. I onda se lijepo proda te se nadokradi jedan dio novca izdan kao garancija ! Tako da sigurno neće biti 100 mio. €, možda polovica.
Pa taj jedan brod koji je ostao neće htjeti nikada dovršiti, to je jasno. Jer nakon toga više neće biti čak ni formalnog razloga za nastavak “poslovanja”. Hrvatska antibrodogradnja.
Uključite se u raspravu