Taxify, estonski pandan Ubera, a u kojeg je prije tri mjeseca 175 milijuna dolara ubrizgao proizvođač Mercedesa, Daimler, podigavši tržišnu evaluaciju te taksi kompanije na više od milijardu dolara, aktivno u Hrvatskoj traži menadžment i vozače.
I nije jedini globalni igrač u prijevozničkoj industriji koji se priprema za brz ulazak na hrvatsko tržište. Drugi igrač koji želi u Hrvatskoj konkurirati Uberu je finski Wolt. Riječ je startupu koji se specijalizirao za dostavu hrane, a kao i Uber Eats čeka da se u Hrvatskoj izlobiraju izmjene zakona koje bi dokinule obvezu da dostavu hrane mogu raditi jedino zaposlenici tvrtke koja je hranu i napravila.
To je uvedeno zbog zaštite potrošača u slučaju trovanja hranom, ali stopira u tom području razvoj kurirskih tvrtki za dostavu. I Wolt iza sebe ima iznimno poznate investitore. U finski startup investirao je EQT Ventures i to skupa s Niklasom Zennströmom, osnivačem Skypa, a danas poznatim i kao osnivačem i izvršnim direktorom trenutno najvećeg VC fonda u Europi Atomica te s Ilkkaom Paananenom, izvršnim direktorom Supercella, tvrtke koja je jedan od najvećih proizvođača mobilnih igara na svijetu.
18 milijuna
turista lani boravilo u Hrvatskoj, a kako im broj raste tako raste i broj korisnika
U Wolt je uložio i bivši šef Nokije i osnivač F-Securea Risto Siilasmaam, a upravo se priključio bivši šef Booking.coma Kees Koolen. I Taxify i Wolt u Hrvatskoj aktivno traže vozače. Po informacijama koje smo dobili s terena, cilj im je različitim bonusima preoteti postojeće Uberove vozače. U tome je posebno aktivan Taxify, koji već nudi svoje usluge u Beogradu, Budimpešti, Kijevu, Beču, Pragu, Helsinskiju, Parizu, Rigi, Lisabonu, Bratislavi i drugim gradovima u Europi, Americi, Africi, Aziji i Australiji, ukupno njih pedesetak.
U Zagrebu, npr. za priključenje nudi vozačima plaćanje niže provizije, od 15%. Taxify, kao i još niz drugih igrača koji nude taksi usluge preko aplikacija u Europi, više nema prepreka za ulazak na hrvatsko tržište otkako je Uber izlobirao novi zakon koji regulira to područje. Uber, navodno, već sada u Hrvatskoj posluje pozitivno. Tvrtka je povrh toga nedavno povisila cijene, čime je otvorila prostor za ulazak konkurencije. Očekuje se da će se novi igrači za korisnike tući primarno cijenama. To znači da bi u godinu-dvije cijene taksi usluga mogle opet pasti, posebno na Jadranu, koji je lani posjetilo 18,5 milijuna turista i taj broj nastavlja rasti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zakon je trebao ograničiti broj vozila na tisuću stanovnika. Po Zagrebu kojekakvi dodjosi koji uopće ne poznaju grad voze se konstantno uzrokujući zastoje i probleme na cesti. Da ne spominjem prometne prekršaje i zaustavljanja i stajanja po desetak minuta na sred prometne ceste i sl.
Pozdravljam ukidanje monopola taksista, medjutim dobili smo potpuni nered i hrpu dodjosa iz provincije koji se ne znaju snalaziti ni ponašati ni u rodnome selu, a kamoli u velikom gradu.
A sad zamislite da se još ubaci stotine vozila koja će dostavljati hranu?
U Zagrebu ionako prosjecno gledano restorani slabo rade i imaju nizak povrat. Ne znam temeljem čega će još sad financirati dostavu hrane, ako je ona za krajnjeg korisnika ionako uglavnom bila besplatna, a vlasnik je ionako dostavljao samo gdje mu se isplatilo. Nije realno da će netko pizzu iz Španskog dostavljati u Dubravu pa čak i ako je može bundlati s drugim narudžbama.
Od Pri registraciji upišite WOLTCROATIA pod promo kod i uživajte u popustu od 30 kn pri sljedećoj narudžbi.
Uključite se u raspravu