Tijekom ljetnih mjeseci, a posebno u srpnju i kolovozu, je snažno porasla potražnja za novim osobnim automobilima u Europi, a i Hrvatskoj, stoji u izvješću Udruge europskih proizvođača automobila ACEA.
Procjenjuje se da je neuobičajeni ljetni skok prodaje automobila uzrokovan popustima uoči uvođenja strožeg testa emisija ispušnih plinova, a koji je na snazi od 1. rujna. Tako je u EU u srpnju prodano 1,3 milijuna novih automobila, a što je 10,5 posto više nego u istom mjesecu lani, a u kolovozu, koji je tradicionalno najslabiji mjesec za dilere automobilima, je taj rast čak 31,2 posto s 1,1 milijun novih vozila.
Rekordni rezultati su zabilježeni na gotovo svim najvažnijim europskim tržištima: Španjolska je imala rast od 19,3 posto, Francuska 18,9 posto, Njemačka 12,3 posto dok je nešto manji rast bio u Italiji s 4,7 posto i Ujedinjenom Kraljevstvu s 1,2 posto. U kolovozu je rast bio još veći te je Španjolska rasla za 48,7 posto, Francuska 40 posto, Njemačka 24,7 posto, a Ujedinjeno Kraljevstvo 23,1 posto.
U Hrvatskoj je u kolovozu prema podacima ACEA-e registrirano 3190 novih automobila, 32,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U srpnju njihov je broj porastao za 43,7 posto, na 5719 novih automobila. Gledajući prvih osam mjeseci 2018. u odnosu na godinu prije, onda je Hrvatska imala ukupan rast od 22,6 posto s ukupno 38.480 novih automobila. Gledajući EU članice prema kriteriju "starih" i "novih" članica, onda je rast u kolovozu u staroj EU bio 28,1 posto, dok je u novima rast bio dvostruko snažniji s gotovo 100 tisuća prodanih automobila.
Gledano po proizvođačima, na razini čitave EU je prodano najviše vozila i VW grupe, 27,1 posto udjela, a po brendovima se najviše tražio Volkswagen s 12,6 posto te Audi s 5,6 i Škoda s 4,6 posto. Iza njih je francuska PSA grupa s 13,9 posto, od čega najviše Peugeot s 5,1, Opel/Vauxhall s 4,9 te Citroen s 3,7 posto. Značajni udio, od 12,3 posto ima i Renault grupa, a iza nje dolaze Fiat, Ford, BMW, Mercedes te Toyota.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu