Na slovenskim cestama sve više je luksuznih vozila sa slovačkim registracijama.
Kako je do toga došlo kada Slovačka ima gotovo za trećinu manji BDP-a po stanovniku od Slovenije, pitaju Finance.
Odgovor je da su imućniji Slovenci pronašli način da zaobiđu porez na motorna vozila i da sportske automobile dovedu "na cestu" i za 100 tisuća eura manje nego u Sloveniji.
"Slovenski porezni obveznici najprije otvaraju tvrtku u Slovačkoj. Prema tamošnjim pravilima, odbija im se ulazni PDV od kupnje vozila bez obzira je li to osnovno sredstvo ključno za ostvarivanje prihoda. Za taj odbitak nije potrebno imati registriranu djelatnost i obavljati je na temelju takve imovine, kao što bi bila npr. taksi usluga.
Naravno, tvrtka mora biti aktivna, pokrivati ulazni PDV prihodima i platiti ga. Ovo rješenje stoga je pogodno za poduzetnike, a neki se snalaze i s drugim priljevima koji su ponešto 'sivi'.
Prije svega, Slovačka je atraktivna jer nema porez na motorna vozila, koji u Sloveniji za automobile s jačim motorima doseže 44 posto vrijednosti", objašnjava jedan slovenski porezni savjetnik.
Koliko Slovenci se odlučilo za takvu praksu nije službeno poznato, no PwC potvrđuje rastući trend otvaranja tvrtki isključivo u svrhu kupnje automobila u Slovačkoj, ali je apsolutni broj takvih tvrtki za sada relativno mali.
Zbog toga automobili višeg cjenovnog razreda sa snažnim motorom, kao što je npr. Porsche Cayenne Turbo u Sloveniji, sa svim porezima (PDV i DMV), stoji približno 250 tisuća eura, dok je u Slovačkoj takav automobil moguće kupiti za oko 173 tisuća eura, s plaćenim PDV-om.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo je možda moguće u sloveniji ali u hr baš ne bi išlo
-Fizička osoba koja ima prebivalište u Republici Hrvatskoj ne smije koristiti motorno vozilo registrirano u drugoj državi članici EU, ukoliko nije ostvarila pravo na izuzeće od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila, bez obzira na punomoć. Ako policija ili carinski službenici zateknu fizičku osobu s prebivalištem u Republici Hrvatskoj u posjedu ili upravljanju motornim vozilom registriranim u drugoj državi članici EU, a koja nije ostvarila pravo na izuzeće od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila, smatrat će se da se radi o nezakonitoj uporabi motornog vozila na području RH, zbog čega, neovisno što nije vlasnik vozila, bit će obračunat posebni porez kao da je vozilo prijavljeno radi registracije u RH, a također će biti pokrenut prekršajni postupak [/url]
IZUZEĆA OD PLAĆANJA POSEBNOG POREZA NA MOTORNA VOZILA:
Ako imate registriran obrt ili slobodno zanimanje u drugoj državi članici Europske unije, a motorno vozilo je registrirano na vaše ime ili ste ga uzeli u leasing ili ako ste odgovorna osoba, partner, dioničar ili član trgovačkog društva ili poduzeća registriranog u drugoj državi članici Europske unije, obvezni ste prijaviti se Carinskoj upravi prije prvog unosa motornog vozila na područje RH.
Važno je znati da ćete u postupku, između ostalog, trebati dokazati da imate registriran boravak u drugoj državi članici EU, kao i dostaviti i financijsku dokumentaciju kako bi se utvrdilo radi li se o stvarnom obavljanju poslova u drugoj državi članici EU. Odobrenje će se izdati jedino ako je nedvojbeno utvrđeno da je prvenstvena namjena motornog vozila obavljanje poslova ili uporaba izvan područja RH, a s vozilom ćete u RH dolaziti povremeno.
dakle, nije da se ne može ali prebivalište, zaposlenje i prihodi moraju biti van hr.
Tražiti konkretne dokaze kad ti se naruše planovi je, malo za reći ,kukavički
uvezao iz njemacke u slovacku auto 104kw,,slovackoj sam platio mislim 340e..porez, tablice..tehnicki je svake dvije godine oko 60e..osiguranje za auto 130e..
Imas li konkretne dokaze za svoju tvrdnju ili tek toliko lajes?
imam ja,
kupio sam 2002 jedan automobil u Njemačkoj, MB Nurnberg ,
bio je star 2 god.
koliko sam ga tamo platio, još toliko novca sam do registracije dao ovdje državi,
na homologaciji čovjek nije mogao pronaći brojeve, koje treba provjeriti na svim potrebnim mjestima, ali su mi uredno dali račun na 500 kn,
neš ti njega, da on iskontrolira jel Švabo napravio sve po propisima RH
danas je stanje gotovo identično,
ako treba još podataka o deračini države , samo pitaj
Uključite se u raspravu