Bez novih koncesijskih uvjeta aerodrom će se i dalje koristiti samo danju

Autor: Poslovni dnevnik , 12. rujan 2018. u 13:54
Zbog nedostatka rulne staze gubi se vrijeme pri polijetanju i slijetanju zrakoplova u Tivat

Na temelju čega se može uopće tvrditi da će biti otklonjeno usko grlo za dolazak turista zrakom, pitaju stručnjaci.

Nacrt Koncesijskog akta i ugovora za aerodrome, koje je u suradnji s IFC-om pripremilo crnogorsko Ministarstvo prometa i pomorstva (MSP), ne osigurava modernizaciju i proširenje kapaciteta u Tivtu kakvi su potrebni i predviđeni Master planom razvoja Aerodroma Crne Gore (ACG) i Državnom studijom lokacije (DSL) – Sektor 24 Aerodrom Tivat, slažu se izvori Vijesti bliski upravi zračne luke u Tivtu.

Javna rasprava o nacrtima koncesijskih dokumenata završena je u ponedjeljak. U Nacrtu koncesijskog akta nisu navedene niti pobrojane obveze budućeg koncesionara aerodroma o ulaganju u modernizaciju postojećih i izgradnju novih kapaciteta u Tivtu i Podgorici, navode Vijesti. Tako je Prilog 12 Koncesijskog ugovora ostavljen potpuno prazan i na volju budućem koncesionaru da ga popuni u skladu s vlastitim projekcijama, a ne s onim što su objektivne potrebe Crne Gore. U aktu nema ni naznake rješavanja problema nepostojanje rulne staze tj. male propusnosti uzletno-sletne staze.

 

10 kompanija

zainteresirano za dobivanje koncesija nad dva CG aerodroma

Bez rulne staze, zrakoplovi sada koriste pistu za rulanje do pozicije s koje polijeću, ili se nakon slijetanja po pisti vraćaju do terminala. To sve prosječno traje od 3 do 4,5 minuta po zrakoplovu i značajno skraćuje raspoloživost piste za polijetanje i slijetanje zrakoplova, a time i ograničava raspoloživi kapacitet aerodroma.

Sugovornik Vijesti tvrdi i da je onemogućeno uvođenje noćnih letova na aerodromu Tivat jer se u prostornim uvjetima koje nudi MSP, ne može uspostaviti pista s instrumentalnim preciznim prilazom koji zahtjeva osnovnu stazu širine 300 metara, što bi podrazumijevalo obuhvaćanje značajnog prostora između magistrale i parcela u vlasništvu ACG-a, izmještanje i ispravljanje dijela magistrale prema kružnom toku i prostor izvan postojeće ograde od magistrale u odnosu na pistu – što je prostor koji se ne daje koncesionaru. 

"Znači, aerodrom ostaje samo za korištenje po pravilima za vizualno letenje," zaključuje izvor Vijesti. Drugim riječima, aerodroma Tivat će sljedećih 25 godina i dalje biti bez instrumentalne staze, bez korištenja u noćnim uvjetima, imat će samo tri parkirališne pozicije više za komercijalne zrakoplove (10 umjesto sadašnjih 7), jednak broj pozicija za poslovno zrakoplovstvo (12) i dvostruko manje parkiralište za automobile.

"Na temelju čega se uopće može tvrditi da će biti otklonjeno usko grlo za dolazak turista zrakom u Crnu Goru?", pita sugovornik Vijesti. Za koncesiju je, javlja portal Analitika, zainteresirano 10 kompanija, tri francuske, dvije turske, dvije njemačke i po jedna iz UAE-a, Kuvajta i Južne Koreje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close