U posljednjih 20 godina duhan i alkohol u Hrvatskoj poskupjeli za više od 100 posto

Autor: Marija Crnjak , 05. rujan 2018. u 13:41
Foto: Getty Images

Proizvodi i usluge u Hrvatskoj u 17 godina, po Eurostatu, poskupjeli 45,2%.

Od početka novog milenija cijene proizvoda i usluga u Hrvatskoj su porasle za 45,2 posto, što je za gotovo 10 posto više od prosjeka Europske unije. Iako se radi o znatno manjem skoku od Rumunjske čije su cijene u 17 godina otišle gore za 257 posto, ili Islanda i Mađarske gdje je sve poskupjelo za 100-tinjak posto, značajne su razlike među zemljama članicama kad se gleda po segmentima roba i usluga, pokazala je nova objava Eurostata. 

Tako su na razini EU najviše poskupjeli alkohol i cigarete te edukacija, a slijede ih troškovi stanovanja, usluga restorana i hotela, dok su cijene odjeće i obuće ostale relativno stabilne, a za 20 posto pali su troškovi komunikacija. Istodobno, komunikacije su u Hrvatskoj poskupjele za skoro dva posto, a najveći skok cijena u Hrvatskoj su imale zdravstvene usluge (123,1 posto), i tu se nalazimo na petom mjestu, iza Mađarske, Bugarske, Latvije i Slovačke, dok je prosjek EU bio 40,8 posto.

S porastom cijena alkohola i cigareta od 105 posto Hrvatska je iznad prosjeka EU, s tim da je ovaj segment u Uniji imao najveći rast cijena, a slijede edukacija, troškovi stanovanja i usluge u turizmu.

Hoteli i ugostiteljske usluge u Hrvatskoj su u 17 godina porasle za 61,7 posto, nešto manji rast cijena bilježe meditenski konkurenti Španjolska, Grčka, Malta i Italija. Cijene odjeće u Hrvatskoj pale su za 4,2 posto od 2000. godine, dok su prehrambene namirnice poskupjele za 45,3 posto, dva posto više od prosjeka EU, dok su u Rumunjskoj cijne hrane porasle za čak 185 posto.

Na gornjoj poziciji na listi zemalja Hrvatska je po rastu cijena usluga u kulturi i rekreaciji (32 posto).  

Komentirajte prvi

New Report

Close