Hrvatske tvrtke imaju znatan potencijal za snažnije brendiranje putem eko-oznaka, a Hrvatska gospodarska komora (HGK) započela je niz aktivnosti usmjerenih na podizanje svijesti kod proizvođača i pružatelja usluga o koristima koje takve oznake nose, s naglaskom na oznaku EU Ecolabel, izvijestila je u ponedjeljak HGK.
Direktorica sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK-a Marija Šćulac Domac napominje da je tržište preplavljeno tzv. eko-oznakama koje to zapravo nisu, jer ne uključuju postupak neovisne verifikacije od treće strane te ne sagledavaju okolišna svojstva. HGK ističe dvije oznake koje govore da su proizvodi "zeleni": nacionalni znak zaštite okoliša 'Prijatelj okoliša' i europski znak 'EU Ecolabel'.
"Vjerujemo kako tvrtke s kvalitetnim proizvodima i uslugama imaju veliki potencijal za stjecanje tih oznaka, no potrebno je uložiti dodatan napor u informiranje", kaže Šćulac Domac.
Da bi proizvod ili usluga mogli nositi oznaku EU Ecolabel, moraju zadovoljiti strogi skup mjerila temeljenih na parametrima pritiska proizvoda ili usluge na okoliš, od prikupljanja i obrade sirovina, preko proizvodnje, pakiranja, uporabe… Na EU tržištu je 70 tisuća proizvoda i usluga s EU Ecolabelom. Velik je to potencijal i za hrvatski turistički sektor i za ukupno jačanje tog segmenta tržišta i pozicioniranje na izvoznim tržištima kroz eko nišu", ocjenjuje Šćulac Domac.
Jedini hrvatski proizvod s EU Ecolabelom je deterdžent za rublje EcoBianco, tvrtke Ecology108 iz Pule.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu