Raiffeisen traži gotovo triput veću dividendu TNG-a

Autor: Tomislav Pili , 19. srpanj 2018. u 21:59
Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Otkako je tvrtka na burzi, još nije bilo protuprijedloga investitora o raspodjeli dobiti Tankerske NG.

Prvi put od uvrštenja Tankerske Next Generation (TNG) na burzu prije tri godine, investitori koji su sudjelovali u inicijalnoj javnoj ponudi tog zadarskog brodara nezadovoljni su prijedlogom dividende. Kompanija je u četvrtak na Zagrebačkoj burzi objavila protuprijedlog Raiffeisen društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima za skupštinu dioničara 1. kolovoza u vezi odluke o upotrebi dobiti od 32,1 milijun kuna.

Taj mirovinac traži gotovo tri puta višu dividendu od predložene, odnosno 13,9 milijuna kuna umjesto 5,2 milijuna kuna. Kako stoji u obrazloženju protuprijedloga, Raiffeisen smatra kako se predloženom dividendom ne osigurava kontinuitet i konzistentnost u politici isplate dividende s obzirom na to da se svake godine mijenja postotak isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit.

Lani je TNG isplatio 13,95 milijuna kuna dividende od 40,6 milijuna dobiti za 2016. dok je godinu ranije isplaćena gotovo cjelokupna dobit iz 2015. od 34,5 milijuna kuna. Maleni iznos dobiti koji će se ove godine isplatiti za dividendu Uprava kompanije obrazložila je činjenicom da ima tri broda na “spot” tržištu što “zahtijeva od kompanije povećane rezerve likvidnosti zbog različitog vremenskog horizonta troškova i prihoda gdje brodar podmiruje sve troškove putovanja prije naplate vozarine”.

Raiffeisen uzvraća u obrazloženju kako kompanija ima značajan iznos kapitala za isplatu dividende iz dobiti tekuće godine, zadržane dobiti te ostalih rezervi. “Ovisno o broju brodova na spot tržištu i pod ugovorom na vrijeme, dugoročnim i kratkoročnim zaduživanjem društvo ima prostora isplatiti predloženi iznos dividende”, stoji u protuprijedlogu.

Predsjednik Uprave John Karavanić za Poslovni dnevnik je komentirao kako je legitimno pravo dioničara da traže veću dividendu. “Mi smo svojim objavama pokušali objasniti svoje poteze”, kaže Karavanić. Prvi čovjek većinskog dioničara – Tankerske plovidbe koja ima 51 posto udjela – Mario Pavić, ostao je nedostupan za komentar.

Komentirajte prvi

New Report

Close