Rast na američkom tržištu je iscrpljen: Evo u kojoj državi streaming div vidi svoju najveću priliku

Autor: Tomislav Pili , 04. srpanj 2018. u 11:30
FOTO: Getty Images

Netflix cilja 100 milijuna pretplatnika u Indiji, a za to mu treba domaći sadržaj zbog specifičnog ukusa tamošnje publike.

Netflix na burzi vrijedi 173 milijarde dolara jer investitori vjeruju da će kompanija uspjeti snažno privući pretplatnike na najvećim svjetskim tržištima, prvenstveno indijskom. Iako ta država snažno napreduje po pitanju brzog, širokopojasnog interneta, najpopularniji svjetski streaming servis suočava se na tom tržištu s nekoliko izazova, piše Bloomberg.

Rapidni rast interneta

Na američkom tržištu rast je više-manje iscrpljen. U prvom kvartalu Netflix je u SAD-u imao 56,7 milijuna pretplatnika, 11,6 posto više nego godinu ranije. S druge strane, broj inozemnih pretplatnika od 68,3 milijuna skočio je 42,6 posto. Međutim, s obzirom da europsko i južnoameričko tržište ne raste u skladu s očekivanjima, a zapadne medijske usluge u Kini nisu osobito dobrodošle, Indija je najveća Netflixova prilika. Iako kompanija broji tek milijun indijskih pretplatnika, a optimističnije prognoze govore da će ih do 2020. biti najviše tri milijuna, izvršni direktor Reed Hastings početkom godine je izjavio kako će kompanija u toj zemlji brojati 100 milijuna pretplatnika.

Svoje procjene Hastings vjerojatno temelji na rapidnom porastu internetskih priključaka u Indiji. Tamošnje telekomunikacijske kompanije uložile su milijarde dolara da bi Indiju učinile “online”. Trenutno 150 milijuna Indijaca ima pristup širokopojasnom internetu, većinom putem pametnih telefona. No, oko 50 milijuna ima fiksni priključak koji je “primarni ulaz” za Netflixove usluge. Još prije dvije godine fiksni internetski priključak imalo je 19 milijuna indijskih kućanstava, pokazuju podaci Svjetske banke.

Domaće je najbolje

Netflix je lani otvorio svoj ured u Mumbaiju, a vrlo je brzo shvatio da se Indijci – kada su filmovi i serije u pitanju – tvrdoglavo drže uzrečice “domaće je najbolje”, unatoč velikoj dijaspori i statusu engleskog kao jednog od 23 službena jezika. Od 20 najgledanijih filmova u Indiji, samo jedan nije domaće produkcije. Netflix stoga ubrzano ulaže u produkciju indijskog sadržaja. Ovoga će mjeseca premijerno prikazati dramu “Svete igre” o kriminalnom podzemlju u kojoj glavne uloge tumače zvijezde Bollywooda Saif Ali Khan i Nawazuddin Siddiqui. “Postajemo globalna distribucijska platforma za indijski sadržaj”, ističe Erik Barmack, direktor međunarodnih originalnih serija. U Indiji se godišnje snimi 2000 filmova, najviše u svijetu, a Barmack tvrdi da po veličini i talentima Bollywood ne zaostaje mnogo za Hollywoodom.

Komentirajte prvi

New Report

Close