“Cijene autoosiguranja bez promjene idućih godina”

Autor: Tomislav Pili , 25. lipanj 2018. u 22:01
Luciano Cirina, predsjednik Uprave Generali CEE Holdinga

Generali je percipiran kao inovator u Hrvatskoj koji isprobava nove stvari i to je ono što čini razliku jer ako ste mali, morate ponuditi nešto zanimljivo, kaže Cirina.

Talijanski osiguravatelj Generali nedavnom kupnjom slovenske osiguravajuće kuće Adriatic Slovenica postao je drugi igrač po veličini na tamošnjem tržištu, pokazavši što za njega znači ova regija.

To je bio i razlog što je početkom lipnja prezentacija poslovnih rezultata Generali CEE Holdinga – tvrtke koja je zadužena za tržišta srednje i istočne Europe, uključujući i Hrvatsku –  održana u Ljubljani. O perpektivama razvoja na hrvatskom tržištu za Poslovni dnevnik govori prvi čovjek kompanije, Luciano Cirina.

U travnju ove godine Generali je na hrvatskom tržištu imao 6,5 posto udjela dok je godinu ranije imao šest posto. Jeste li zadovoljni takvim rezultatom?
Da, želimo rasti na hrvatskom tržištu, štoviše moramo rasti, ali s druge strane rezultati moraju biti uravnoteženi. Ako vas nije briga što gubite profitabilnost, rast ćete vrlo brzo. Međutim, rast mora biti održiv. Vrlo sam zadovoljan s ostvarenim rezultatima, a posebice jer hrvatske kolege mnogo rade na inovacijama. Generali je percipiran kao inovator na tržištu koji isprobava nove stvari i to je ono što čini razliku. Ako ste mali, morate ponuditi nešto zanimljivo, nešto što privlači klijente. Mislim da smo na dobrom putu, jednako zahvaljujući što smo dio jedne od vodećih osigurateljnih grupa u svijetu.

Generali je bio među prvim osiguravateljima na hrvatskom tržištu koji su snizili cijene obveznog automobilskog osiguranja. Kako vidite trend cijena te vrste osiguranja u idućih nekoliko godina?
Ta liberalizacija omogućila je ciljanje i prilagodbu premijskih kalkulacija, ponudivši našim klijentima personalizirano rješenje za njihov rizik što je naišlo na pozitivan odjek. Naravno, tržište je smanjeno u apsolutnim iznosima na neko vrijeme. U idućih nekoliko godina ne očekujem veliki preokret. Ono što se već događa jest koncentracija na tržištu i smatram da će se ono u narednim godinama konsolidirati.

Koje su mogućnosti rasta na hrvatskom tržištu?
Ova regija nam je od strateškog značenja i nastavit ćemo procijenjivati akvizicije ako su u skladu s našom strategijom, naravno, uključujući i u Hrvatskoj. Potencijalne ciljeve razmatramo već nekoliko godina, a sada nam se pružila mogućnost da jedan i realiziramo, Adriatic Slovenicu. S druge strane, uvijek je važno imati vlastitu viziju koja ne uključuje nužno preuzimanja jer od temeljne važnosti nastaviti rasti organski na osnovi uspješne multikanalne partnerske suradnje s bankama, brokerima i agencijama te nastaviti jačati imidž Generali osiguranja kao inovatora.

Hoće li se akvizicija Adriatic Slovenice odraziti na Generalijev tržišni udjel u Hrvatskoj?
Udjel Adriatic Slovenice u Hrvatskoj je minimalan. Naravno, to je bolje nego izgubiti udjel, ali neće ga promijeniti dramatično. Možda dođe do blagog povećanja u segmentu životnog osiguranja.

Slovenski osiguravateljni regulator blokirao je Adris u pokušaju povećanja udjela u Savi Re. Kako komentirate da regulator nema ništa protiv povećanja udjela Generalija na slovenskom tržištu, ali ima protiv Adrisova povećanja?
Iskreno, ne znam detalje i situaciju, pa ne mogu komentirati. Ono što mogu reći za nas, po mom iskustvu ulaza na nova tržišta i razgovora s regulatorima i vladama od Austrije do Rusije, uvijek smo dočekani i tretirani kao dobrodošli investitor. To ne znači da drugi to nisu.

Je li Generali zainteresiran za spajanje s velikim konkurentima, kao što je Allianz ili AXA?
To nije dio naše strategije. Najvažnije nam je ostati neovisan osiguravatelj.

Komentirajte prvi

New Report

Close