Ne čekaju nestrpljivo samo slovenske tvrtke početak gradnje drugog kolosijeka pruge Divača-Koper, već i njihova konkurencija iz Mađarske. Jedna od mađarskih inženjerskih tvrtki, koja je usko povezana s velikim građevinskim poduzetnicima, već je najavila otvaranje podružnice u Sloveniji, javlja portal Siol.net. Riječ je o mađarskoj tvrtki Belfry Group koja se bavi inženjeringom i tehničkim savjetovanjem u izgradnji željezničkih, cestovnih, telekomunikacijskih i energetskih mreža.
Među njenim referencama na web stranici navedeno je nekoliko renoviranja željezničkih pruga u Mađarskoj, gdje su instalirani signalno-sigurnosni i drugi sustavi. Vlada Mira Cerar razgovarala je s mađarskom stranom tri godine o suradnji u financiranju pruge Divača-Kopar, ali nikad nije bilo jasno što Mađarska želi u zamjenu za oko 200 milijuna eura koje će uložiti u projekt.
Mađarski uvjeti
Polazišna točka pregovora između dvije zemlje i dalje je tajna, jer je mađarska strana tako zahtijevala. Zasad je poznato da Mađarska želi unajmiti na 99 godina zemljište na kružnom toku kod Sermina na kojem će graditi logistički terminal.
200 mil.
eura spremna je uložiti Mađarska u slovensku prugu
Informacije da Mađari zahtijevaju manjinski udjel u Luci Kopar i da njihove tvrtke sudjeluju u izgradnju drugog kolosijeka slovenska vlada je više puta negirala, navodi Siol.net. Ali očito je da se mađarski građevinari pripremaju za taj projekt u Sloveniji. Prošle godine mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szíjjártó nakon sastanka s Karlom Erjavcem izjavio je da je Mađarska spremna financijski sudjelovati u projektu u zamjenu za jačanje položaja mađarskih tvrtki u Luci Kopar, s ugovorom o dugoročnom najmu zemljišta i sudjelovanje mađarskih tvrtki u izgradnji .
Pobjednik svih natječaja
S druge strane, činjenica da tvrtka Belfry s 20 zaposlenih najavljuje dolazak ne bi trebala biti uznemirujuća za slovenske građevinare. Međutim, riječ je o tvrtki s izvrsnim političkim i poslovnim vezama u Mađarskoj. Belfry usko surađuje s dva glavna aktera na mađarskom građevinskom tržištu, austrijskim Strabagom i mađarskim građevinskim poduzetnikom Lorincom Mészárosom. On je jedan od poduzetnika iz najužeg kruga mađarskog premijera Viktora Orbana.
Član je njegove stranke Fidesz i gradonačelnik Orbanova rodnog mjesta Felcsúta. Na lanjskom popisu najbogatijih Mađara na petom je mjestu. Mediji pripisuju njegov uspon velikim infrastrukturnim projektima koje je dobio na javnim natječajima u Mađarskoj, financiranim EU novcem. Mészáros posjeduje više od sto tvrtki. Posljednjih godina najvažnija tvrtka R-Corda za izgradnju željezničkih pruga dobila je sva četiri natječaja mađarske željeznice za rekonstrukciju željezničkih križanja diljem zemlje i niz drugih javnih nabava. Na tim projektima tvrtka Belfry redovito djeluje kao podizvođač i službeno nije povezana s Mészárosom, njen službeni vlasnik je austrijski odvjetnik Daniel Neubauer.
Širenje u Hrvatsku
Vlasnik NK Osijek
Širenje u inozemstvu Belfry usklađuje s Mészárosom odnosno mađarskom državom. Lani su u Hrvatskoj osnovali tvrtku Osijek Asfalt, zajedno s mađarskom građevinskom tvrtkom Duna Aszfalt u vlasništvu Lászla Szíja, ključnog Mészárosovog poslovnog partnera. Od 2016. Mészáros je vlasnik nogometnog kluba Osijek. Tvrtka ima podružnicu i u Rumunjskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu