Iako je Uredba o zaštiti podataka GDPR (General Data Protection Regulation) stupila na snagu pred dvije godine, spremnost turističkog sektora u Hrvatskoj za primjenu novih pravila je šarolika, a najbolje trenutno stoje velike turističke kompanije i Hrvatska turistička zajednica kao krovna marketinška kuća, doznajemo na terenu i od konzultanata koji ovih dana imaju pune ruke posla.
Kako je poznato, provedba GDPR uredbe znači primjenu strožih pravila o korištenju osobnih podataka, a predviđa i visoke kazne za prekršitelje u EU i za sve koji s Unijom posluju. Alen Delić, konzultant za informacijsku sigurnost koji je sudjelovao u edukacijama u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i HTZ-a, ocjenjuje da je spremnost za primjenu uredbe u turističkom sektoru u Hrvatskoj vrlo šarolika, te upozorava da na terenu kola još puno pogrešnih informacija.
"Unatoč tome što su za prilagodbu uredbi imali dvije godine, mnogi se za to nisu pripremili i kod mnogih vlada panika. Zbog prirode posla, turizam je jako izložen sektor jer za potrebe marketinga i prodaje raspolaže i manipulira osobnim podacima, a našim europskim gostima jako je važno da se oni zaštite, odnosno da se zna za što se ti podaci koriste", pojašnjava Delić. Osobni podaci u hrvatskom turizmu prikupljaju se temeljem nekoliko zakona i pravilnika, o boravišnoj pristojbi, načinu vođenja popisa turista, obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici, Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, strancima…
Usto, na zakonskoj osnovi djeluje i sustav eVistor koji je usklađen s europskom uredbom, pojašnjavaju u HTZ-u. Za potrebe sektora objavili su dokument za goste preveden na 12 jezika, u kojem se sukladno uredbi objašnjava razlog prikupljanja podataka, a što će korisnicima olakšati unos podataka. U Valamar Rivieri ističu da je zaštita osobnih podataka i ranije bila na izuzetno visokoj razini, te da su proveli sve za primjenu uredbe. Da rade na primjeni vrlo zahtjevnih odredbi kako bi zaštitili privatnost gostiju poručili su i iz Maistre i Plave lagune.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu