Njuškalo, najveći oglasnik u Hrvatskoj, kako bi zadržao godišnji rast od 30 posto, planira se u idućih pet godina pretvoriti u punokrvni online marketplace. Dobit će sustav za recenzije, postati posrednik u financijskim transakcijama među svojim korisnicima, uvesti mikrofinanciranje, ojačati ponudu osiguranja te razvijati podatkovne proizvode.
Regionalni zamah
Sanda Soptija Šiljak, glavna izvršna direktorica Njuškala, tvrtke koja kao i Poslovni dnevnik djeluje unutar grupe Styria u Hrvatskoj, istaknula je da je Njuškalo lani ostvario prihod od 7,3 milijuna eura i neto dobit od 1,2 milijuna eura.
“Od osnivanja, Njuškalo je raslo u prosjeku, odnosno imalo CAGR od 46,73 posto godišnje, a do 2020. planiramo dosegnuti prihod od 100 milijuna kuna uz profitnu marginu od oko 20 posto”, kaže Soptija Šiljak. Dodaje da su to ostvarili zahvaljujući zaposlenicima i korisnicima. Njuškalo je lani broj zaposlenika povećao za 50 posto na 85, a ukupno s tvrtkama kćerima ima oko 120 zaposlenih pri čemu četvrtina od tog broja radi u razvoju.
Prema internim statistikama, Njuškalo ima 1,4 milijuna korisnika koji mjesečno u prodaju puste četvrt milijuna novih predmeta. To znači da više od 50 posto građana koristi Njuškalo, a mobilna aplikacija oglasnika do sada je preuzeta više od 700 tisuća puta. “Iznimno sam zadovoljna tim pokazateljima, posebno stoga što po prihodima rastemo 30 posto godišnje, po broju korisnika 20 posto, po prometu 20 posto i još uvijek nismo dosegnuli tržišni plafon tako da nam je strategija budućeg rasta usmjerena na nove mogućnosti širenja”, kaže Soptija Šiljak.
Pojašnjava da to znači da će se s jedne strane širiti na nova tržišta. Sad posluje u Hrvatskoj i Sloveniji, a cilj mu je ponuditi usluge i u Bosni i Hercegovini te Srbiji.
“Ali otvaranje geografski novih tržišta samo je jedan od oblika širenja. Drugi je da u idućih četiri do pet godina kroz interni razvoj poboljšamo i obogatimo ponudu naših usluga te upravo na tome intenzivno radimo”, kaže Soptija Šiljak.
Globalno priznanje
Dodaje da će jedan od prvih idućih poteza biti uvođenje sustava za recenzije, odnosno rejting, kojeg interno nazivaju Rio. Nastavlja da će usto u tri koraka uvesti i uslugu posredništva u financijskim transakcijama. U prvoj fazi će se tako omogućiti plaćanje od korisnika prema korisniku, zatim od tvrtki prema korisniku i zatim između tvrtki. Usto, navodi, razgovaraju o ponudi usluga mikrofinanciranja. “O svemu razgovaramo s bankama i u ovom trenutku najviše interesa pokazao je Addiko Bank”, kaže Soptija Šiljak. Pojašnjava da sličan tempo razvoja imaju i u ponudi osiguranja i podatkovnim proizvodima. “Posebno u potonjem, gdje je Njuškalo prema International Classified Marketplace Association (ICMA) u globalnoj konkurenciji za svoje rješenje foto-prepoznavanja predmeta dobilo priznanje za najinovativniji proizvod u classified području u 2017. godini na svijetu”, zaključuje Soptija Šiljak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ako se ikome dade, neka prenese poruku gospođi Šiljak da je prijeko potrebna opcija ocjenjivanja sa primjerice zvjezdicama ISPOD SVAKOG PROFILA koji nudi što god već.
Zasto?
Pa jedino kada prošli/stari kupci ostave pozitivnu poruku/ocjenu – tada mozes biti ipak vise siguran da prilazis nekom savjesnom prodavatelju.
Sustav recenzija je jedan od velikih nedostataka Njuškala od početka i zato lagano jačaju manji igrači. A i Ebay je bio i ostao No. 1. za ozbiljnije kupce/prodavače. Barem promptno reagiraju na oduzimanje dijela kolača. Da su Plavi oglasnik bili te pameti, sve bi bilo drugačije..Oni su valjda najveći luzeri zbog opiranja modernizaciji na ovim prostorima smh
Uključite se u raspravu