Zbog prosvjeda 200 taksista u Beogradu korištenje aplikacija tipa Uber u Srbiji postalo je vrlo upitno, što je najviše pogodilo domaću aplikaciju Car:Go, a od državnih dužnosnika mogle su se čuti izjave o zabrani takvih prijevozničkih servisa. S druge strane, objašnjava Blic, ministarica prometa Zorana Mihajlović prilično je oštro govorila o taksistima, ali i o njihovoj konkurenciji, te je zaključila: "Ne želite Uber i Car:Go i neće ih biti".
Iz njenog ministarstva opovrgavaju da je riječ o bilo kakvoj zabrani, ali ističu da će urediti to područje tako da će svi koji se bave prijevozom putnika morati koristiti usluge profesionalnih vozača, koji imaju odobrenje za obavljanje javnog prijevoza putnika. Ministarstvo je u radnu grupu koja priprema izmjene i dopune Zakona o prijevozu putnika u cestovnom prometu uključilo sva taksi udruženja, pa i udruženje koje je štrajkalo.
200 taksista
štrajkalo je u središtu Beogradu
Kazne za vožnju bez dozvole
"Kada je riječ o kompaniji Car:Go, čiju zabranu u Srbiji traže taksisti prosvjednici, ona u Agenciji za privredne registre nije registrirana za prijevoz putnika, već za "konzultantske djelatnosti u području informacijske tehnologije", a obavlja jedan oblik javnog prijevoza putnika. To nije moguće i moraju svoj rad prilagoditi važećim propisima koji reguliraju prijevoz putnika u Srbiji. Njihovo poslovanje i nadzor poslovanja nisu u našoj nadležnosti već u nadležnosti Porezne uprave, inspekcija i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije", kažu u Ministarstvu prometa.
Dakle, da bi Car:Go ostao na tržištu prijevoza morat će zadovoljiti uvjete, a zbog toga će se mijenjati postojeći zakoni. Ta kompanija trenutno radi na temelju Zakona o turizmu. Izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu putnika u cestovnom prometu bit će predviđene odredbe kojima će biti onemogućeno i sankcionirano nezakonito organiziranje taksi prijevoza putem interneta i drugih aplikacija, kojima se omogućava obavljanje taksi djelatnosti tvrtki koje angažiraju osobe bez odobrenje za obavljanje taksi prijevoza.
'Korisnici određuju tržište'
To što će morati poslovati u skladu sa Zakonom o prijevozu putnika u cestovnom prometu, kako kaže Vuk Guberinić iz kompanije Car:Go, neće promijeniti njihovu namjeru da nastave raditi, a on niti ne vjeruje da će bilo kome biti uskraćena mogućnost rada.
"Moguće je da ćemo otvoriti taksi dugme unutar naše aplikacije i da ćemo ponuditi i taksi prijevoz osim limo servisa. Tržište je ono koje nalaže, dakle samo korisnici, ako pokažu spremnost da koriste suvremne tehnologije, oni su ti koji diktiraju kako bi se tržište trebalo dalje ponašati", izjavio je za TV N1 Guberinić. "Beograd nam je zanimljiv, nemamo još planove za dolazak, ali već neko vrijeme gledamo i Beograd i druge gradove u regiji", kažu u iz Ubera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu