Bavite se turizmom? Ova usluga mogla bi poboljšati kvalitetu turističkog smještaja

Autor: Marta Duić , 06. svibanj 2018. u 10:42
Foto: Thinkstock

Satelitima uopće ne smeta fizički prostor i lako prenose TV signal gdje god gledatelj jest, od kontinenta do udaljenih otoka.

Martin O. Kubacki, potpredsjednik i regionalni direktor SES Astra za srednju i istočnu Europu (CEE) u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o situaciji na tržištu, prednostima satelitskog emitiranja i komentira koliko je satelitska televizija popularna u Hrvatskoj. Osvrnuo se i na to kako satelitska TV i kvaliteta TV programa mogu podići turističku ponudu te kakve novitete planiraju u budućnosti.

Kakva je trenutačna situacija na TV tržištu, je li satelitska TV popularna u Hrvatskoj? Zašto bi satelit bio dobar dodatak zemaljskom emitiranju?

Više od 20 godina ASTRA satelitska mreža pružala je pouzdanu i troškovno učinkovitu uslugu distribucije televizije, radija i multimedije publici diljem Europe, uključujući i Hrvatsku, gdje ASTRA ima snažnu prepoznatljivost brenda. U ranim je devedesetima emitiranje putem ASTRA satelita zapravo bio jedini način za prijem stranih TV programa. Danas, zahvaljujući tvrtki ASTRA, možete gledati stotine besplatnih televizijskih programa, uključujući one u HD i Ultra HD formatu.

Tehnike i tehnologija prijenosa korištene na našim satelitima posebno su osmišljene za kućni prijem, kako bi se osiguralo da kvaliteta slike i zvuka na korisnikovom TV-u bude vrhunske kvalitete. Europa ostaje snažno i otporno tržište na kojem je emitiranje putem satelita iznimno atraktivna platforma za pouzdano i troškovno učinkovitu distribuciju videa širokom gledateljstvu. SES doseže 351 milijun TV kućanstava diljem svijeta, od čega 167 milijuna TV kućanstava u Europi.

Promatrajući hrvatsko satelitsko tržište smatram da još uvijek postoji prostor za nove digitalne platforme s jakim i atraktivnim pay tv paketima. Naime, prema podacima tržišta elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj za četvrto tromjesečje 2017., ukupni broj priključaka satelitske televizije (SAT TV) iznosio je 178.001. Nadalje, mogu reći da su sateliti izvrsna nadopuna digitalnog zemaljskog emitiranja gdje omogućuju stopostotnom udjelu stanovništva direktan pristup digitalnim uslugama.

Na primjer, imajući u vidu geografsku konfiguraciju Hrvatske, brojne otoke i planinska područja, zemaljska digitalizacija prijema televizijskog signala ograničena je ili uopće nije moguća na nekim područjima. U ovakvom slučaju satelit (DVB-S) je od pomoći jer može nadvladati sve zemaljske prepreke te pružiti trenutačnu pokrivenost svih područja, kao i odašiljačima neograničenu širinu frekvencijskog pojasa, omogućujući TV operaterima ponudu širokog raspona TV programa krajnjim korisnicima u HD formatu, koji je danas vrlo često proklamiran kao novi televizijski standard.

Koje su prednosti satelitske televizije u odnosu na druge vrste emitiranja?

Uz to što sam već spomenuo kako je satelit odlično komplementarno rješenje za digitalno zemaljsko emitiranje, jedna od najvažnijih stvari kad je u pitanju signal koji se prima putem satelita jest to što on uopće ne ovisi o zemljopisnim uvjetima, kao što je topografija određenog terena. Uz to, kvaliteta satelitskog prijenosa ne ovisi niti o uvjetima u okolišu – na njega ne djeluju prirodne katastrofe, teroristički napadi ili politički problemi. Ta neovisnost moguća je zbog toga što se sateliti nalaze na geostacionarnim orbitama, 36 tisuća kilometara iznad površine planeta Zemlja. Navest ću primjer, kad uzmemo u obzir gore navedeno te zahvaljujući snazi signala, imat ćete apsolutno istu kvalitetu prijema bilo da se nalazite u Zagrebu, Korčuli ili Osijeku.

Ta činjenica povezana je i s drugom važnom prednošću prijenosa signala putem satelita – s njegovim dometom. Signal koji se prenosi putem satelita može dosegnuti do najrazličitijih vrsta primatelja, počevši od onih koji žive u ruralnim do onih koji žive u rijetko naseljenim ili potpuno pustim predjelima, neovisno od tome gdje se nalaze ili o tome kakav je teren oko njih. Zato sateliti omogućuju prijenos televizijskoga signala i pristup internetu u manje razvijenim područjima. SES sateliti pokrivaju 99.9989 posto globusa. Najnovije istraživanje tržišta tvrtke SES ukazuje na ključnu ulogu tvrtke u pružanju HD sadržaja. Naime, SES distribuira HD sadržaj u 107 milijuna kućanstava, što predstavlja dvije trećine svih europskih TV kućanstava koja primaju HD sadržaj. Kao vodeća HD platforma, SES nudi 2602 HD programa diljem svijeta, od ukupno 7709 programa. U Europi, SES nudi 2670 TV programa, uključujući i njih 798 u HD formatu.

Nakon što smo uspješno podržali pokretanje HD standarda u Europi, SES Astra sada predvodi globalni razvoj i napredak vezan uz Ultra HD tehnologiju i njenu implementaciju. Na svakoj lokaciji koja je pokrivena satelitom moguće je gledati sadržaj najviše kvalitete slike i zvuka. Ovo je iznimno važno zbog rastuće potražnje za Ultra HD programima. I sada SES nudi 32 UHD programa na globalnoj razini, od čega su tri besplatno dostupna u Europi na vodećoj orbitalnoj poziciji 19,2 stupnja. Također, moram naglasiti kako je najveći broj UHD programa dostupan putem satelita.

Naime, sateliti su prirodna platforma za emitiranje Ultra HD-a zahvaljujući dostupnosti širine frekvencijskog pojasa i područja pokrivanja te omogućuju gledateljima jednako kvalitetan digitalni signal gdje god se nalazili unutar njega. S dosegom više od milijarde ljudi diljem svijeta, SES Astra predvodi razvoj Ultra HD-a. Sateliti imaju mogućnost emitiranja Ultra HD prijenosa te ne zahtijevaju nikakvu promjenu u tom pogledu.

Hrvatska je zemlja s razvijenom turističkom industrijom. Mislite li da satelitska televizija i kvaliteta TV programa mogu podići turističku ponudu i kako? Što Astra može ponuditi gledateljima satelitskog TV programa u Hrvatskoj?

Da, naravno. Vidimo potencijal za pružatelje turističkog smještaja u Hrvatskoj kako bi omogućavajući FTA programe svojim gostima proširili svoju ponudu. Možda će neki gosti tijekom odmora željeti ostati u tijeku sa zbivanjima ili jednostavno uživati u svojim omiljenim emisijama ili sportskim događanjima. A ovdje je satelitska televizija izvrsno rješenje budući da nudi najbolju kvalitetu slike i najveći izbor programa. Na primjer, svi smo svjesni važnosti i udjela njemačkih i austrijskih turista za hrvatski turizam.

Ovdje mi kao ASTRA možemo pomoći pružajući besplatne TV programe na njemačkom jeziku, a posljedično pružatelji turističkog smještaja mogu dodatno unaprijediti svoju ponudu gostima.

Pružajući im ovu uslugu pružatelji smještaja zasigurno će se razlikovati od konkurencije. Ovo je upravo razlog zbog kojeg je televizija putem satelita izvrsna opcija kada se radi o pružanju dodatne vrijednosti posjetiteljima.

Ovo je posebno važno u područjima gdje je zemaljski prijem signala nešto lošiji, kao na lijepim hrvatskim otocima.

Naime, kako sam spomenuo sateliti nisu ‘ograničeni’ fizičkim granicama te lako mogu prenositi signal gotovo bilo gdje. Primjerice, ne bi postojala razlika u prijemu signala za gledatelje bilogdje u Hrvatskoj, od unutrašnjosti do obale, uključujući i otoke.

Zahvaljujući satelitima tvrtke ASTRA, gledatelji u Hrvatskoj i diljem Europe mogu uživati gledajući stotine besplatnih TV programa, uključujući i one u HD i Ultra HD formatu.

Ovisno o preferencijama krajnji korisnici mogu birati između najboljih informativnih, sportskih, obrazovnih, dokumentarnih, glazbenih, dječjih i kulturnih programa. Ono što razlikuje SES Astru od drugih satelitskih operatera je da u Europi već nudi besplatne Ultra HD programe tj. Fashion 4K, INSIGHT UHD, pearl.tv i SES demo program.

Satelitsko emitiranje putem pozicije na 19,2 stupnja prepoznali su mnogobrojni javni servisi kao izvrstan način dosezanja široke publike, posebno kad uzmete u obzir kako je 2016. godine gotovo 50 posto europskih TV kućanstava sa satelitskim priključcima programe primalo preko orbitalne pozicije 19,2 stupnja istočno.

Uz to, nedavni rezultati našega godišnjeg istraživanja tržišta Satellite Monitor 2017 pokazuju kako trenutačno, putem ovog orbitalnog položaja, dosežemo 118 milijuna kućanstava. Smatram kako ovo otvara izvrsnu priliku za lokalne javne servise i emitiranje programa sa zanimljivim turističkim sadržajem širokoj publici diljem Europe na taj način dosežući potencijalne turiste s relevantnim ključnim porukama.

Možete li gledateljima objasniti što su to zapravo FTA programi? Jesu li uistinu besplatni? Kako mogu pristupiti ovim programima te o kakvim programima je riječ?

Naravno, Free-to-air (FTA) besplatni su za gledanje te ne zahtijevaju pretplatu. Naime TV i radio programi su besplatni (FTA) programi kada su općenito dostupni javnosti i pružaju dekodirani prijenos.

Kako biste gledali programe FTA digitalne televizije, kako satelitske tako i zemaljske, morate napraviti jednokratnu investiciju u vidu kupovine prikladnoga prijemnika. Obično se radi o anteni i prijemniku – dekoderu.

Besplatan pristup TV i radio programima, bez plaćanja pretplate, sastavni je dio potrošačkih prava i slobode izbora onoga što gledatelji žele gledati. Putem satelita ASTRA 19.2°E gledatelji imaju pristup više od 400 televizijskih i radijskih programa potpuno besplatno. Neki od programa su ZDF, Arte, Eurosport, Sport 1, CNN, CNBS, BBC World News Europe, Bloomberg TV Europe, Sky News International, RTL Deutschland, KIKA, Disney Channel Deutschland, ARD Alpha, 3 sat, TV 5 Monde Europe i mnoge druge.

Stalno ažurirani pregled programa dostupan je na www.onastra.hr, a satelitska oprema može se kupiti na bilo kojem satelitskom prodajnom mjestu diljem Hrvatske.

Što gledatelji u Hrvatskoj moraju učiniti kako bi mogli pratiti Astrine besplatne programe?

Radi se o doista jednostavnom postupku koji se može opisati u samo nekoliko koraka. Općenito govoreći, kako biste dobili signal s ASTRA satelita potrebna vam je mala satelitska antena i prijemnik spojen na televizor (prosječne cijene takvih pakiranja variraju od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna). Kao što je već prethodno spomenuto, satelitska antena usmjerena prema ASTRA orbitalnom položaju 19.2E omogućuje gledanje stotina besplatnih međunarodnih programa.

Hoćete li u daljnjoj budućnosti predstaviti novitete i kako ćete braniti svoju vodeću poziciju na tržištu?

Godišnje istraživanje tržišta tvrtke SES, Satellite Monitor, pokazuje kako je naša strategija investiranja u tržišta u razvoju uspješna te rezultira značajno većim geografskim dosegom.

Nastavljamo se oslanjati na naš rastući, jedinstveni tehnički doseg kako bismo pomogli korisnicima izgraditi svoja poslovanja i proširiti svoju publiku. U Africi, naša će infrastruktura nastaviti igrati važnu ulogu u digitalnom prijelazu, dok će u razvijenim područjima, poput Europe, naši sateliti i dalje biti vodeća platforma za pružanje HD i poticanje Ultra HD-a milijunima kućanstava. Također, snažno podupiremo razvoj i iskorak HD-a i Ultra HD-a u Amerikama i na području Azije i Pacifika.

Uz to, nastojimo pružati izvrsnu uslugu našim partnerima. Naša najnovija vijest je kako je od 28. travnja vodeća europska mreža za zabavni sadržaj Mediengruppe RTL Deutschland započela s emitiranjem svog Ultra HD programa “RTL UHD” njemačkim gledateljima, putem HD platforme HD+ tvrtke SES. Ultra HD program započeo je s prijenosom utrke Formule 1™ uživo iz Bakua u Azerbajdžanu te će nakon toga emitirati 17 utrka u sezoni 2018. godine, istodobno emitirajući sva događanja u HD formatu.

Komentirajte prvi

New Report

Close