Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 121,3 milijuna kuna i veća je za 11,3 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 17,8 posto na 61,7 milijuna kuna. Iznimni rezultati ostvareni su na krilima rasta jednako distribucijskog poslovanja i vlastitih brendova, čime je više nego nadoknađen izostali prihod od uslužne proizvodnje sportske prehrane uslijed prodaje proizvodnih pogona belgijskom Aminolabsu. Kad bi se isključio utjecaj ove transakcije, organski rast prihoda u prvom tromjesečju iznosio bi čak 7,2 posto.
“Atlantic Grupa odlično je započela još jednu poslovnu godinu. Nakon izvrsne 2017., u kojoj su unatoč izazovima u okruženju ostvareni odlični rezultati, izvještaji iz prvog kvartala potvrđuju da smo i u 2018. na tragu ostvarenja očekivanja. Na svim značajnim tržištima ostvarili smo zavidan rast prihoda, demonstrirajući nesmanjeni fokus i na razvoj vlastitog asortimana i na razvoj distribucijskog poslovanja. Važno je istaknuti kako rast prihoda prati i rast profitabilnosti, što upućuje na to da je riječ o zdravom i održivom rastu. Daljnje smanjenje zaduženosti, značajno niži financijski troškovi i rast likvidnosti omogućuju nam da se usredotočimo na još ambicioznije planiranje budućeg rasta“ komentirao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Odličan prvi kvartal obilježila je konsolidacija distribucijskog poslovanja u više smjerova. Prvi rezultati suradnje s novim principalima, Red Bullom u Srbiji i Mars grupom u Hrvatskoj, potvrđuju zajedničke razvojne ambicije. Osim toga, u internoj organizaciji cjelokupno distribucijsko poslovanje reorganizirano je u jedinstveno područje, dok su sastavnice dosadašnje Strateške distribucijske regije HoReCa, nakon uspješno postavljenih temelja i razvoja kanala, pripojene distribucijskim organizacijama na pojedinim tržištima. Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana doprinosom prihodima ističu se rezultati nove proizvodnje Argete u SAD-u, koja je u prvom tromjesečju na sjevernoameričkom tržištu ostvarila prihod na razini ukupne 2017. godine, Black'n'Easy instant turska kava s rastom od čak 53 posto, te redizajnirana Cockta s izvrsnim rezultatima u HoReCa kanalu.
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2017. najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 15,9 posto, Kava s rastom od 14,7 i Slatko i slano s rastom od 10,1 posto. Kava se s 21,2 posto udjela i 243,1 milijuna kuna prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Od pojedinačnih tržišta je najviši rast ostvaren u Sloveniji – rekordnih 15,3 posto, a slijede Hrvatska s 11,5 posto rasta i Srbija koja je rasla stopom od 9,4 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu