Širenjem prodajnih kanala Podravka rekordno raste

Autor: Suzana Varošanec , 25. travanj 2018. u 22:01
Snažnim širenjem distribucije Prehrane i marketingom uprihodovano je 789,8 milijuna kuna/M. Sušenj/PIXSELL

Najveći generator rasta prihoda od prodaje segment je Prehrane, a Farmaceutiku gura rast na ruskom tržištu.

Podravka Grupa u prvom kvartalu obara vlastite rekorde u poslovanju, tvrdi to Nadzorni odbor, te ističe najbolji rezultat po svim osnovama u dugogodišnjoj povijesti tvrtke.

Izražava se to i prihodima od prodaje od 988,9 milijuna kuna – rast iznosi 75,6 milijuna kuna, tj. 8,3%, kao i neto dobiti: iznosi 69,8 milijuna kuna, što je značajan rast u odnosu na 18 mil. kuna u prvom kvartalu 2017. Nakon što su nadzornici prekontrolirali poslovanje te potvrdili prve i nerevidirane rezultate po prvi puta koliko je poznato izraženo je njihovo enormno veliko zadovoljstvo po svim segmentima, čime je Uprava koju vodi Marin Pucar dobila potvrdu svoje poslovodne politike.

Uspjeh se očituje i u najboljem operativnom rezultatu i u najvišoj operativnoj dobiti prvog tromjesečja u Podravkinoj povijesti, a kruna svega je da je ostvarenje rezultat organskog rasta.  Time se, tvrde, dodatno potvrđuje uspješnost poslovanja Grupe u prvom tromjesečju, čija je temeljna značajka rast prodaje profitabilnog asortimana, uz kontrolu operativnih troškova. To je na svim razinama poslovanja objašnjenje i dvoznamenkastog rasta profitabilnosti, pri čemu je najveći generator rasta prihoda od prodaje u segmentu Prehrane.

Sve snažnijim širenjem distribucije i prodajno-marketinškim aktivnostima – osnovnim polugama, prihodovano je 789,8 milijuna kuna, tj. 9,2% više u odnosu na isto razdoblje lani. Bez utjecaja tečajnih razlika ti bi prihodi bili viši 9,9%. Svi su poslovni programi u uzlaznoj putanji – najviše Podravka hrana 16,9%,  Kulinarstvo 8,6%, Dječja hrana, slastice i snack 8,2%,  poslovni program Žito 9,4%, Mesni proizvodi, jela i namazi 13,4% i poslovni program Riba 9,7%.

Prihod od prodaje vlastitih brendova poskočio je 10,3%. I Farmaceutika, drugi segment Grupe, sa 199 milijuna kuna prihoda od prodaje bilježi rast – iznosi 5%,  s time da su i ovdje tečajne razlike 'pojele' 2,5% prihoda. 

Vlastiti brendovi Farmaceutike rasli su prosječno 6,3 %, a kod najznačajnije kategorije Lijekovi na recept porat je najveći i iznosi čak 9,8. Glavni razlog je širenje distribucije na tržištima srednje Europe te rast potražnje na tržištu Rusije. Po regijama gledano Podravka najviše raste u Centralnoj Europi (15,9%) i Istočnoj Europi (14,9%). Regija Adria, inače najznačajnija,  po prihodima od prodaje snažno je rasla – 6,3% ili 40 mil. kn više u odnosu na 1. kvartal 2017.  Fokus menadžmenta u 2018. ostaje na organskom rastu, nastavku smanjenja zaduženosti i poboljšanju interne efikasnosti.  

Komentirajte prvi

New Report

Close