Kineski div u segmentu e-trgovine Alibaba usmjerit će resurse u tehnologiju autonomne vožnje, potvrdio je njegov čelnik Jack Ma, najavljujući time uključivanje kompanije u oblikovanje budućnosti automobilske industrije. Unatoč obnovljenim bojaznima za sigurnost nakon što je u naletu Uberovog autonomnog vozila u Americi poginula jedna žena, mnogi tehno divovi i proizvođači automobila ubrzali su planove u segmentu autonomne vožnje, koja privlači milijarde dolara ulaganja.
Odgovor konkurenciji
Natjecanje se zahuktava i u Kini, najvećem auto tržištu na svijetu, gdje je Alibabin konkurent Baidu nedavno prognozirao da će autonomna vozila izaći na ceste za tri do pet godina. Baidu i kineski tehnološki div Tencent također rade na tehnologiji autonomne vožnje, što je potpirilo špekulacije o Alibabinim planovima.
“Radili smo puno istraživanja na području autonomne vožnje”, kazao je Ma novinarima u četvrtak tijekom poslovnog posjeta Bangkoku.
“Želimo (utvrditi) kako možemo podići razinu automatizacije u automobilima, bolje ih prilagoditi ljudima kako bi bili više partneri nego alat za vožnju”, dodao je čelnik Alibabe na konferenciji za novinare nakon potpisivanja sporazuma s tajlandskom vladom. Među potpisanim je sporazumima i onaj o ulaganju više od 300 milijuna dolara u ‘digitalni centar’ za povezivanje tržišta u regiji.
Testiranje na cestama
“Mislim da će naša djeca raditi samo četiri sata dnevno i četiri dana tjedno, ili možda tri dana tjedno, ali će nam svejedno govoriti da su jako zaposleni. Zašto? Zato što su u automobilima”, kazao je Ma.
Nije ulazio u detalje Alibabinih planova, rekavši samo da im cilj nije komercijalno natjecanje s Tencentom i Baiduom.
Kineske vlasti usvojile su u travnju propise koji će omogućiti testiranje autonomnih vozila na cesti, izvijestili su kineski mediji, pišući u srijedu da
Alibaba zapošljava nove radnike radi razvoja te tehnologije. Lani je kompanija nastavila širenje i u “tradicionalnom” trgovinskom biznisu, kupivši za 2,9 milijardi dolara 36% kineskog lanca trgovina hranom Sun Art, a sve s trajnim ciljem povezivanja web i klasičnih, fizičkih dućana.pd
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu