Otkad su u Daimleru donijeli odluku da tržište počaste novom, velikom ergelom Mercedesovih premium SUV-ova, koja predstavlja svojevrsnu tehnološku evoluciju njihovih prvijenaca u ovom segmentu, jedno je jasno – sigurno ubiru izdašne plodove svoje odluke. Jer upravo je ovaj segment, koji kao da pleše po sve tanjoj granici između standardnih crossovera i terenskih vozila, ono za čime kupci globalno luduju. A srećom po sve one koji će za takve primjerke izdvojiti nerijetko i paprene iznose, Mercedesovi inženjeri nisu tek reda radi slijedili pomodarski tržišni trend, već su, baš kao i s većinom svojih limuzina, napravili posao vrijedan naklona.
U rangu perjanica
I, naravno, za očekivati bi bilo da se takva ocjena odnosi ponajprije na terenske “perjanice” GLS (nekadašnji GL) te GLE (bivši (ML). Ali kad ju mirne duše možete dodijeliti skromnijem modelu GLC, skrojenom na bazi također skromnijeg sedana C – klase, shvatite da je na odluku s početka teksta itekako vrijedilo čekati.
GLC je, dakle, SUV varijanta C limuzine, ali odmah treba reći jednu bitnu, mada i neočekivanu stvar: Iako sa sedanskom verzijom dijeli istu osnovu, po komforu i ugođaju vožnje čak je i debelo iznad nje. Činjenica da smo na testu imali izvedbu 250d 4matic dodatno pojačava takav dojam. Zašto? Spomenuti model, koji nam je na testiranje ustupio Emil Frey Auto Centar – ovlašteni prodajno-servisni Mercedes-Benz partner u Zagrebu, pogoni turbodizelski 2,1-litreni motor s 204 KS i impresivnih 500 Nm okretnog momenta. A upravo tako postavljeno “srce” automobila udruženo sa savršeno uglađenim, gotovo intuitivnim Mercedesovim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem, proizvelo je izvrsnu pogonsko/voznu kombinaciju koja je bez dileme najveća vrlina ovog automobila. Sigurno će se naći onih koji bi pomislili da 2,1 motor s četiri cilindra u itekako teškom vozilu garantira tromost, ali takvi bi se prevarili. Jer, mada GLC 250d nipošto nije eksplozivan, tromost je zadnje što biste mu mogli prigovoriti. “Vuče” i više nego solidno, naravno ako ste u ocjeni realni i svjesni da ste za volanom SUV-a, a ne trkaćeg automobila. Osim toga, za one koji više od komfora cijene žustrije ponašanje u Dynamic select sustavu s pet režima vožnje uz Eco, Comfort, i Individual postoje i Sport te Sport+.
Posljednja dva kao rođena su za ljubitelje izraženije okretnosti, brzih reakcija i eksplozivnijeg karaktera, a ovom GLC-u toliko dobro pristaju da sam, priznajem, svako malo automobil stavljala upravo u sport režim jer je toliko zabavan da mu je teško odoljeti. Istina, potrošnja je tu platila danak pa se s prosječnih 7 znala popeti na 10 litara. Iako SUV, ovaj GLC vožnju gradskim ulicama voli i savladava idealno, baš kao i otvorenu cestu.Od nekih se inozemnih kolega moglo čuti i primjedbe na račun neprecizne upravljivosti GLC-a i njegova “držanja”ceste, ali ma koliko se trudila, opravdanja tim kritikama nisam uspjela naći. Naprotiv. Volan je odličan, ni prelagan ni pretvrd, a solidan kontakt s podlogom i krstarenje bez nervoznog poskakivanja, trešnje čak ni pretjeranog naginjanja u zavojima jamči i jako dobra kombinacija 18’’ naplataka s 235/60 gumama. Ipak, slažem se da na brdskim rutama ovaj automobil ne treba voziti u comfor modu, sport je u tom slučaju jedini pravi izbor. Baš poput motora, na GLC-u oduševljava i sustav kočenja. Zapanjujuće blag, a perfektno učinkovit. Ni traga mrskom “zakucavanju” prilikom naglih reakcija. A i sustav upozorenja za izbjegavanje nezgoda pokazao se itekako korisnim.
500 nm
uz 2,1-litreni motor s 4 cilindra idealan je spoj
Komfor bez premca
Drugi golemi plus je udobnost i prostranost. Sjedala su, s naglaskom na prednja, vrhunski profilirana, ni u najžustrijoj vožnji neće vas “šetati” sa strane na stranu, a automobil je prostran čak i na stražnjoj klupi mada bi donji dio sjedala ipak mogao biti duži. I sam interijer zaslužuje pohvale. Pročišćena, trendy elegancija, gotovo prekopirana iz C klase, trebala bi biti uzor dizajnerima nekih drugih marki koji unutrašnjost nerijetko toliko bespotrebno kite da u kokpitu od “šume više ni stablo ne vidiš”. Što se prtljažnika tiče, nije golem, ali s 550 l(s podignutim sjedalima) ipak izdašniji od onih 490 u C klasi. Sustav parkirnih senzora i kamere za vožnju unatrag radi besprijekorno pa manevriranje 4,66 metara dugim vozilom izuzetno olakšano. Problem je jedinu u tome što je GLC 25d 4matic zapravo šteta parkirati. Vožnja u njemu naprosto je prevelik gušt.
4,66 metara
dug je novi GLC Suv
Bezgrešni automatik 9G-Tronic
Jedna od najvećih “poslastica” kojom su nas Mercedesovi inženjeri počastili njihov je automatski mjenjač s devet brzina – 9G-TRONIC. Premijeru je, kao prvi takav u svijetu, imao 2014. u modelu E 350 BlueTEC. Mada su Mercedesu u prošlosti prigovarali da po pitanju automatike nije sustigao BMW, 9G-TRONIC takve je opaske ušutkao. Vjerojatno zauvijek.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu