Prvi i danas najveći hrvatski proizvođač IT rješenja za plaćanje parkiranja, Infoart grupa, širi poslovanje u turizam. U Zagrebu je tvrtka jučer predstavila mobilnu aplikaciju za plaćanje parkiranja po Hrvatskoj – PayDo. Njome cilja na 17,4 milijuna turista, koliko ih je prema HGK lani boravilo u nas, a koji zbog ograničenja u SMS protokolu ovdje ne mogu koristiti uslugu SMS plaćanja parkiranja. To mogu samo korisnici hrvatskih mobilnih mreža.
"PayDo smo testirali u Dubrovniku i već vidimo značajnu učestalost korištenja i povećani interes posebno za kupnju tjednih i mjesečnih parkirnih karata", kaže Mario Hegedüs, izvršni direktor Infoart grupe. PayDo je dostupan i u Splitu, Zadru, Šibeniku, Puli, Poreču, Rovinju i Osijeku. Od 1. svibnja preko aplikacije moći će se platiti parkiranje i u Varaždinu i Sisku, a u Infoartu se nadaju da će uskoro i u Zagrebu. Navodi da su u razgovorima s Gradom i Zagrebparkingom i da takvi razgovori i inače duže traju. Hegeduš pojašnjava da svi veći gradovi u Hrvatskoj, njih 56, uključujući i Zagreb, već koriste njihovu cloud platformu za obradu m-parking transakcija.
Dva milijuna mjesečno
Platforma IGEUS, koja pogoni i maloprodaju Tiska te služi za nadopunu bonova na mobitelima, ticketing i drugo, mjesečno obradi 800 milijuna transakcija. Dva milijuna, otkrivaju u Infoart grupi, otpada na plaćanje parkiranja. "Budućnost je u novim oblicima plaćanja parkiranja, preko mobilnih aplikacija, hotela, privatnih iznajmljivača, a ne preko SMS-a. Očekujemo da će plaćanja SMS-om ostati na postojećoj razini dok će preko aplikacija rasti i otvoriti novi izvor prihoda", kaže Hegedüs.
Njihovu IGEUS platformu već koristi Grad Split za svoju aplikaciju, a koja preko platforme radi obradu i naplatu parkiranja. Slično funkcionira i aplikacija za mobilno bankarstvo Erste banke iz koje se izravno može plaćati parkiranje. Hegedüs pojašnjava da je to rješenje za poboljšanje ponude hotela i privatnih iznajmljivača smještaja. Oni će moći gostima pojednostavniti korištenje usluge parkiranja, preko aplikacije PayDo, te im za to izdati račun.
Izvozni potencijal
"To znači da hotel u Dubrovniku, Splitu ili Zadru sada može gostu reći da slobodno plaća parking preko aplikacije, a potom mu na odlasku ispostaviti račun za svoje usluge u sklopu kojeg je i usluga parkiranja", kaže Hegedüs.
Navode da je to tehnologija koja ima potencijala za izvoz i da rade na tome. Infoart grupa već radi u Njemačkoj s Volkswagenom na projektu umreženog automobila, tzv. Connected car. "Volkswagen svoje rješenje temelji na našoj platformi, mi za njih radimo obradu transakcija parkiranja, a u budućnosti možete očekivati da ćete ovakve stvari moći raditi i izravno na zaslonu svog automobila", zaključuje Hegedüs.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu