Butković je prvi ministar u Vladi Andreja Plenkovića koji odlazi u službeni posjet Beogradu, a osim o pruzi, razgovarat će se i o suradnji dviju država u korištenju EU sredstava, između ostalog i kod apliciranja pojedinih dionica pruge Zagreb – Beograd prema europskim fondovima.
Obnova pruge Zagreb – Beograd bit će zajednički projekt Hrvatske i Srbije i to je najvažniji dio Memoranduma o suglasnosti između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH i Ministarstva graditeljstva, prometa i infrastrukture Republike Srbije o suradnji radi promicanja učinkovitosti željezničkog prometa, koji će biti danas potpisan u Beogradu u sklopu bilateralnog susreta ministra Olega Butkovića i potpredsjednice Vlade Srbije i ministrice građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.
Butković je prvi ministar u Vladi Andreja Plenkovića koji odlazi u službeni posjet Beogradu, a osim o pruzi, razgovarat će se i o suradnji dviju država u korištenju EU sredstava, između ostalog i kod apliciranja pojedinih dionica pruge Zagreb – Beograd prema europskim fondovima.
Raspravljat će se i o mogućnostima razvoja cestovnog prometa između Hrvatske i Srbije, također i o mostovima u graničnom području, te suradnji u segmentu unutarnje plovidbe na Savi i Dunavu, gdje su na dnevnom redu i projekti produbljivanja Dunava kod Iloka i Vukovara, odnosno u blizini granice dviju država.
Nakon dugo vremena riječ je o prvom sastanku ministara dviju vlada i pokušaju uspostavljanja konkretne suradnje na nizu infrastrukturnih projekata. Kad je riječ o obnovi pruge Zagreb – Beograd u ukupnoj dužini od 412 kilometara, već je postignuta određena suglasnost oko ovog projekta uz obećanje predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, koje je dano u vrijeme njegova nedavnog posjeta Hrvatskoj, s garancijom da će Srbija intenzivno raditi na obnovi svog dijela pruge.
Inače, veći dio pruge nalazi se na hrvatskom teritoriju i tu su već postignuti određeni pomaci, jer je obnova dionice Okučani – Novska pri kraju i uskoro će biti u prometu, te je prije više od pet godina obnovljena dionica Vinkovci – Tovarnik.
Još dvije dionice su u fazi projektiranja i to europskim sredstvima, a Hrvatska očekuje da bi za svoj dio pruge Zagreb – Beograd iz europskih fondova mogla povući oko 500 milijuna eura europskih sredstava.
Zajednički cilj Hrvatske i Srbije bi trebao biti da se vrijeme putovanja vlakom od Zagreba do Beograda sa sadašnjih šest sati smanji na manje od tri sata, kao i da se značajno poveća brzina vlakova na ovoj pruzi i to na prosječnih približno 120 do 140 kilometara na sat, piše Novi list.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.SkenZi ovo je pitanje itekako važno za razvoj naših luka u koje se je u zadnje vrijeme jako puno uložilo na njihov razvoj , dok je pitanje razvoja željezničkih trasa usko povezano s razvojem jadranskih luka pa me čudi razvoj željeznice Zagreb Beograd dok se zapuštaju željeznički pravci između luka i unutrašnjosti HR
bugs, niste ispravno shvatili. ne dižu sa 120 na 140 nego NA 120 do 140 što znači da su sadašnje brzine značajno niže. i kao što kaže ZgLob radi se o postizanju prosječne brzine, a ne maksimalne.
apatero pitanje korištenja unutarnjih plovnih putova je prvenstveno pitanje ekonomičnosti transporta i ekologije. ovo pitanje je proučeno u nizu prometnih studija i definirano u najznačjanijim strategijama o razvoju prometne infrastrukture i korištenju intermodalnih oblika prijevoza.
ja nisam prometne struke, ali i sa mojim elementarnim znanjem sam u ovoj mjeri upoznat sa problematikama prometne infrastrukture. upravo zbog svjesti o limitiranosti svojih znanja o ovom području se ja ne bih gurao komentirati ovakve stvari na ovakav način kakav vidim da si ovdje ljudi dopuštaju…..
Čekaj malo oni idu obnavljati prugu i brzinu dižu sa 120 na 140 km/h ?????
Daj nemoj me hebat, pa cijeli potez je ravan, šta nisu u stanju srediti prugu da se vozi bar 200 km/h, ako ne kao po europi ovi brzi vlakovi? To bi bio posao da povežu zapad prema jugoistocnoj europi sa brzim vlakovima, barem ove tranzitne destinacije, jer prema Rijeci to ni nece napravit, da smo u austriji, vec bi odavno bilo rijeka – bec, ako su pred 150 godina mogli napravit prugu, Sta bi danas slozili
na ravnim dijelovima i sada se brzina diže do 170km
radi se vjerojatno o prosjeku koji se želi postići
inače nam zimi za sada kasne vlakovi iz tog pravca oko 1 min do 6 sati max
Ako se ne spoji Dunav sa Savom koju korist Hrvatska ima ako ulupa taj novac u taj željeznički pravac , osim ako se želimo na taj način zahvaliti srbiji za sve što su nam počinili od 1918g
Uključite se u raspravu