Kako je Mađarska iz slabijeg zdravstvenog sustava postala jak globalni igrač?

Autor: Marija Crnjak , 04. ožujak 2018. u 07:45
Dentalni turizam privlači puno gostiju iz inozemstva/Žarko Bašić/PIXSELL

Uspjeh pojedinih bolnica ili klinika dobar je kapital s kojim se mogu slijediti primjeri uspješnijih zemalja.

Unatoč uspjehu pojedinih zdravstvenih ustanova i agencija koje rade značajan promet s pacijentima iz inozemstva, pogotovo u dentalnom turizmu, oftalmologiji i estetskoj kirurgiji, zbog razjedinjenosti i slabe podrške države, te neznatnog ulaganja u promociju, Hrvatske i dalje nema na svjetskoj karti zdravstvenog turizma.

Međutim, uspjeh koji su napravili aktualni igrači na tržištu, poput Bagatina, bolnica Akromion, Sveta Katarina i Svjetlost, dobar je kapital s kojim se može slijediti primjere destinacija kao što su Indija ili Mađarska, složili su se sudionici osme konferencije HTI (Health Tourism Industry), koja je započela jučer u Zagrebu. Konferencija se održava uz podršku Hrvatske gospodarske komore, a od ove godine strateški partner je CIGNA, vodeća svjetska osiguravateljska kuća.

Dobar primjer ulaganja i razvoja zdravstvenog turizma je Mađarska, koja je iz slabije baze zdravstvenog sustava od hrvatskog u deset godina došla na kartu globalnog zdravstvenog turizma, i uz Bugarsku i Poljsku postali su lideri u dentalnom turizmu. Adam Ruszniko, predsjednik udruženja mađarskog zdravstvenog turizma otkrio je da je u Mađarskoj u periodu između 2007. i 2013. godine razvijeno 47 spa projekata vrijednih 100 milijuna eura te 35 medicinskih projekata vrijednih 60 milijuna eura.

Pacijenti u Mađarskoj po putovanju potroše između 4 i 10 tisuća eura. No za razvoj i brendiranje važna je podrška države, smatra Ruszniko. Mađarska je dio projekata financirala i iz fondova EU, za razliku od Hrvatske koja to nije dobro pregovarala u operativnim programima.

Nova prilika su novi operativni programi od 2021. godine, a u međuvremenu se novac EU može realizirati za promociju, koja je u Hrvatskoj također jako slaba. Za razliku od Velike Britanije koja u promociju zdravstvenog turizma ulaže 40 milijuna funti godišnje, u Hrvatskoj je taj budžet 3,5 milijuna kuna.  "Ako želimo da nam pacijenti dođu, oni moraju znati da postojimo i da smo dobri. Uz kvalitetu, promocija je jako važan segment, na svim dostupnim platformama, a to košta", istaknuo je Ognjen Bagatin, direktor Klinike Bagatin.

Komentirajte prvi

New Report

Close