Posljednja dionica Autoceste prijateljstva u Makedoniji na paneuropskom Koridoru 10, od Demir Kapije do Smokvice, nedaleko od Gevgelije, duga 28,2 kilometra, potpuno je završena i očekuje se da će u ožujku biti otvorena za promet, potvrđeno je Večernjim novostima u makedonskom Ministarstvu za transport i veze.
Uključivanjem u promet navedene dionice spojit će se trasa autoceste Koridora 10, kroz Makedoniju od graničnog prijelaza Tabanovce na sjeveru do Bogorodice na jugu zemlje, u dužini od 180 kilometara. To će, navode Večernje novosti, obradovati stotine tisuća srpskih turista, koji će na brži i udobniji način putovati na ljetovanje u Grčku. "Građevinski radovi su u potpunosti završeni, kao i sustav signalizacije, i do kraja mjeseca treba biti uključen i nadzorni centar za nadgledanje prometa.
U ožujku se očekuje puštanje u promet posljednje dionice, potvrdio je za beogradski list glasnogovornik nadležnog ministarstva Kire Kocevski, dodajući da je ukupna cijena tog posla oko 217 milijuna eura. Gradnja te dionice u Makedoniji je inače počela još u rujnu 2012. uz početnu najavu tadašnje vlasti u Skoplju da će prometnica biti gotova za četiri godine. Puštanjem u promet posljednje dionice autoceste skraćuje se i olakšava putovanje Koridorom 10 kroz Makedoniju.
217 milijuna
eura stoji posljednja dionica od Demir Kapije do Smokvice
Trasa autoceste ove dionice proteže se desnom obalom Vardara, demirkapijske klisure sa znatno blažim krivinama i usponima od postojećeg dijela prometnice s druge strane rijeke. Na ukletoj dionici starog puta duž lijeve obale Vardara, u crni popis žrtava teških prometnih nesreća koje su se, kao po pravilu, svakog ljeta u jeku turističkih putovanja na obale Egeja, događalo na tom potezu, ušao je veliki broj srpskih državljana, piše list.
Najveći dio nesreća, posebno za vrijeme ljeta, kako su Večernje novosti pisale, zabilježi se upravo na dionici Demir Kapija – Udovo – Gevgelija. Taj popis žrtava teških prometnih nesreća, među kojima je najviše putnika iz Srbije, stručnim tumačenjima prije svega se objašnjava kao posljedica umora vozača u zagušenju prometa na uskom grlu tog dijela puta. Ipak, završetkom ove dionice, osim udobnosti, bit će zadovoljen i još važnija – sigurnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu