Rast turističkog prometa i jačanje potencijala Hrvatske u zadnjih par godina oživjelo je i takozvano "second home" tržište, sa sve više stranaca koji kupuju nekretnine za odmor, pri čemu je sve više onih koji se na to odlučuju kao investitori koji se u Hrvatskoj žele baviti turizmom.
Međutim, zbog još uvijek visoke sezonalnosti i loše dostupnosti, ali i komplicirane birokracije te visokih poreznih stopa, Hrvatska je i dalje pri dnu ljestvice najpoželjnijih "second home" destinacija u usporedbi s drugim zemljama Mediterana, pokazalo je istraživanje globalne agencije Savills sa sjedištem u Velikoj Britaniji, koje će biti predstavljeno ovog tjedna na investicijskoj konferenciji Adria Hotel Forum.
Iako primjećuju rast potražnje za atraktivnim projektima u "second home" segmentu, agenti specijalizirani za inozemne kupce ističu pak da je hrvatsko tržište još mlado, uz ponudu koja se još razvija, pogotovo kad su u pitanju resorti mješovite namjene (mixed use resorti) kojih je u Hrvatskoj i dalje znatno manje nego primjerice u Španjolskoj i Portugalu koji su prvaci na "second home" tržištu.
Moulas
Kupcima je važna dostupnost nekretnine, do koje žele na vikend.
Dodaju da bi tržište dodatno živnulo da se uvede porez na nekretnine, koji bi vlasnike prisilio na prodaju ili poduzetništvo. U Savillsu kao dobar primjer resorta čije rezidencije kupcima iz inozemstva služe kao vikendice navodi resort Dubrovački vrtovi sunca, koji uz hotelske sobe ima 207 rezidencija.
"Uspjeh resorta ovisi o kombinaciji uvjeta na određenom tržištu, od političke, ekonomske, porezne stabilnosti zemlje do turističkih rezultata i pogodnosti kao što su Golden Visa programi kojima se ulagačima nudi državljanstvo u zamjenu za ulaganje. Jako su važni i dostupnost nekretnina koja bi omogućila primjerice vikend putovanja, a upravo te dvije stavke su jedan od glavnih problema hrvatskog tržišta, kao i tržišta Grčke i Crne Gore", pojašnjava za Poslovni dnevnik Alexandros Moulas, direktor za sektor razvoja resorta u Savillsu.
Uz Grčku, Hrvatska je na dnu ljestvice za kupnju drugog doma i zbog visine PDV-a, što značajno poskupljuje ukupnu cijenu nekretnina, za razliku od Cipra i Crne Gore koji su s ciljem maksimalnog otvaranja stranim ulagačima smanjili poreze i predstavljaju mediteranske zvijezde u usponu. Splitska agencija First Property Croatia najviše prodaje Skandinavcima, Nijemcima, Česima te Slovacima, koje uz Split sve više zanima Trogir zbog blizine zračne luke. Norvežani žele skupe stanove, Slovenci vile u Istri, dio kupaca su bivši "gastarbajteri" koji mirovinu žele provesti na Jadranu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu