Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio da će razmotriti argumente za ukidanje mostarine za Krkči most.
Objasnio je da je taj most pristupna cesta, kao i tunel Sveti Ilija, te da zbog toga ima prednosti za donošenje pozitivne odluke. Tvrtka Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) je prošle godine od mostarine na Krčkom mostu uprihodovala 64,4 milijuna kuna, od toga je oko 26 milijuna kuna dobila iz državnog proračuna kao refundaciju za mostarinu koju ne plaćaju otočani. Godišnji troškovi održavanja tog mosta su oko 20 milijuna kuna.
Krčkim mostom prođe oko deset tisuća vozila na dan, a tijekom vrhunca sezone to se i utrostruči na oko 35.000 vozila. ARZ je 2007. platio 200 milijuna eura za proširenje koncesijskog područja između ostalog i na Krčki most. U ARZ-u kažu da se za plaćanje koncesijske naknade tvrtka kreditno zadužila i da bi svaka izmjena Ugovora zahtijevala pristanak više kreditora. Ako do ukidanja mostarine i dođe, država će po svemu sudeći morati nadoknaditi izgubljene prihode ARZ-u.
Tako će ukidanje mostarine biti veći problem od ukidanja tunelarine kroz Sv. Iliju, a koja je bila povod za traženje primjene istih kriterija i u slučaju Krčkog mosta, a za što se zalažu sve razine lokalne vlasti, sve do županijske. HAC je ostao bez 25 milijuna kuna prihoda od Sv. Ilije, a s Krčkim mostom to bi značilo ukupno gotovo 90 milijuna kuna manje za cestarske tvrtke koje su zbog golemih dugova lani povećale cijene cestarine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu